ZF 24

„Nu ne-am gândit că dacă în toată Europa poţi avea o afacere mobilă, în România nu se poate“

Businessul pe care cei doi antreprenori l-au pus pe picioare se bazează în prezent mai mult pe contractele cu organizatori de evenimente

Businessul pe care cei doi antreprenori l-au pus pe picioare se bazează în prezent mai mult pe contractele cu organizatori de evenimente

Autor: Corina Mirea

15.03.2015, 19:00 7774

Andreea Bostan, 28 de ani, lucrează de mai mulţi ani ca om de vânzări într-o companie de IT de pe plan local şi din octombrie 2014 munceşte în paralel pentru propria afacere – o cafenea pe patru roţi.

Ideea a pornit în urmă cu un an şi ju­mătate, când ea şi prietenul său au văzut în străinătate con­cep­tul de cafea „la pachet“ servită dintr-o maşină de mici dimensiuni. Astfel, ei au reamenajat un auto­tu­rism Smart pe care îl plimbă în Bucureşti la evenimente.

„Niciunul din noi nu avea experienţă în zona cafelei, prietenul meu fiind artist, dar ni s-a părut un concept foarte interesant şi potrivit pentru piaţa locală, care nu cred că şi-a atins nici măcar jumătate din potenţial“, spune Andreea Bostan, neprecizând care a fost investiţia necesară pentru începerea afacerii Caru’ cu Cafea.

Businessul pe care cei doi antre­pre­nori l-au pus pe picioare se ba­zea­ză în prezent mai mult pe con­trac­tele cu organizatori de eveni­mente, cum ar fi Romexpo, dar are şi un spa­ţiu închiriat în oraş unde Caru’ cu Cafea (autoturismul Smart) sta­ţio­nează pentru a servi cor­poratişti sau tineri care tranzitează zona res­pec­tivă. Iniţial, afacerea a fost gân­dită ca un punct de cafea mobil, care să îşi poa­tă schimba zona pe care o de­ser­veşte oricând, însă limitarea legis­la­ţiei din acest punct de vedere încă nu le permite antreprenorilor să îşi pună ideea în practică aşa cum au proiec­tat-o.

„Ideea ar fi fost să ne putem muta oricând locul, dar nu am reuşit să obţinem autorizaţii pentru că auto­rită­ţile nu au ştiut cum să înca­dreze această vânzare «ambulantă». Nici prin cap nu ne-a trecut că dacă în toată Europa se poate ca astfel de afa­ceri să existe, în România nu se poate, de aceea nici nu ne-am pus pro­blema să întrebăm înainte să facem afacerea. Ţinta noastră ime­diată este să convingem autorităţile că maşina trebuie să se mişte, nu să fie un punct fix, pentru că pierdem esen­ţa ideii“, explică Andreea Bos­tan. În prezent, există doar o sin­gură maşină Caru’ cu Cafea în Bu­cureşti, însă Andreea Bostan susţine că „flota“ ar trebui să ajungă la 10-15 auto­turisme în câţiva ani în Capitală şi, în timp, brandul să fie francizat şi în provincie.

Cei doi antreprenori sunt sin­gurii angajaţi ai businessului, însă vor să angajeze în curând un barista pen­tru a face faţă fluxului de clienţi.

La cel mai recent eveniment la care a fost chemat Caru’ cu Cafea barul pe patru roţi a avut, în medie, 200 de clienţi pe zi. În general, eve­ni­men­tele standard la care par­ticipă cei doi antreprenori du­rează până în trei zile, preţul serviciilor barului mo­bil variind între 150 şi 450 de euro. O cafea costă între între 5 şi 10 lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO