ZF 24

Modele de criza: Ce automobile noi s-au lansat in primele patru luni - GALERIE FOTO

Mercede Benz Clasa E
06.05.2009, 10:27 24

Criza financiara, piata auto in scadere si inasprirea conditiilor de creditare nu au micsorat numarul de modele noi lansate pe piata locala, ci chiar le-a accelerat, cu toate ca stocul alcatuit din generatia anterioara nu fusese inca epuizat.

 


Prima lansare din acest an a fost cea a modelului de clasa medie Toyota Avensis, totodata si cea mai importanta lansare a constructorului nipon pe piata locala din ultimul, in conditiile in care Avensis este unul dintre cele mai bine vandute sedanuri din clasa medie, alaturi de VW Passat si Ford Mondeo.

La cateva zile dupa Toyota, Honda a lansat pe piata locala noua generatie a lui Jazz, modelul de clasa mica al constructorului nipon, dar care nu face parte dintre cele mai bine vandute modele ale marcii.

In februarie Romcar, importatorul Ford in Romania a lansat noul Fiesta – unul dintre cele mai bine vandute modele ale constructorului american, atat pe piata locala cat si la nivel european si Ka – cea de-a doua generatie, a modelului de clasa mini, lansat pe piata europeana in 1996. Fiesta alaturi de Focus sunt in prezent cele mai bine vandute modele ale Ford pe piata locala, inclusiv prin programul de innoire a parcului auto.

Cu toate ca nu au fost marcate de evenimente dedicate, ci numai prin intrarea lor in vanzare au fost Dacia Sandero diesel si Mazda6 cu noua motorizare diesel de 2.2 litri, dar si Hyundai i20.

In luna martie Mercedes-Benz a lansat unul dintre cele mai importante modele – noul E-Klasse, care a fost prezentat pentru prima oara in cadrul Salonului Auto de la Detroit, masina fiind echipata cu cele mai noi tehnologii ale constructorului din Stuttgart.

Inceputul acestui an a fost in special unul bogat pentru doua marci – Renault si Porsche.
Constructorul german si-a innoit aproape intreaga gama - Cayman/Boxter facelift, 911 facelift si o noua motorizare pentru Cayenne, care devine primul Porsche din istorie echipat cu un motor diesel, idee considerata pana de curand „un sacrilegiu” pentru o marca ce se considera un concurent pentru Ferrari.

In cazul lui Renault, dupa ce si-a consolidat pozitia in clasa medie prin Laguna, in cel low-cost prin Symbol si au intrat in segmentul SUV-urilor cu Koleos, in 2009 constructorul francez a lansat pe piata locala modelele-cheie – noul Megane, Megane Coupe si Clio III facelift, alaturi de Laguna Coupe – modelul care relanseaza Renault in segmentul premium.

Cu toate ca vanzarile au inceput inca de din primele saptamani ale acestui an, in luna aprilie a fost lansat oficial noul Opel Insignia, modelul care are misiunea de a readuce marca germana in topurile clasei medii.

Cu toate ca numarul lansarilor de noi modele nu a scazut in comparatie cu anul trecut, in primele patru luni vanzarile de masini au scazut cu peste 50%, vanzarile unei marci fiind puternic influentate nu neaparat de noile modele ci in special de discounturi, care pentru anumite modele de pe stoc au ajuns pana la 40%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO