ZF 24

​Medicamentele fără reţetă au înregistrat o scădere de 7% în T2 faţă de primul trimestru din an

​Medicamentele fără reţetă au înregistrat o...

Autor: Georgiana Mihalache

29.08.2017, 12:39 260

Piaţa medicamentelor fără reţetă (OTC) din România, a înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al acestui an faţă de T1 din 2017, în contextul reducerii vânzărilor produselor din categoria de răceală, gripă şi alergii în perioada menţionată, potrivit unui raport al Cegedim, citat de Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie(RASCI). Raportat la trimestrul al doilea din anul trecut însă, medicamentele OTC au avut un avans de 19,4%.

„Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influenţată şi de sezonalitate. Segmentul de piaţă reprezentat de RASCI urmează însă o tendinţă generală de creştere, reflectând, pe de-o parte, atenţia sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât şi varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluţie ascendentă este în linie atât cu creşterea totală a pieţei farmaceutice, cât şi cu creşterea economică a României”, a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Piaţa de produse OTC în România include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală. Vânzările la categoria răceală, gripă şi alergii au scăzut cu 38% în T2 faţă de T1 din 2017 şi a ajuns la 132 de mil. de lei şi o cotă de 18% în perioada menţionată.

La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziţionat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creştere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei, potrivit RASCI.

În topul celor mai vândute produse se află cele din categoria Lifestyle, care include medicamente pentru sistemul cardiovascular, reducerii colesterolului, produse pentru controlul greutăţii, care acoperă 23% din piaţă, cu vânzări de 168,7 mil. de lei, urmată de categoria produselor pentru afecţiuni gastrointestinale, cu o cotă de piaţă de 21,1% şi vânzări de 153,1 milioane de lei.

Anul trecut, valoarea pieţei de medicamente din România a fost de 12,9 mld. de lei, potrivit Cegedim, sumă care include medicamentele eliberate cu prescripţie medicală, medicamentele fără reţetă şi segmentul de spital.

RASCI reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente precum Bayer, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Prisum, Fildas, Secom, Terapia, Antibiotice, Berlin-Chemie şi WÖRWAG Pharma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO