Vânzările de vin prin magazinele din comerţul modern au o pondere de 40-50% în piaţa de vin. Brandurile din portofoliul unor producători precum Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari sunt în topul vânzărilor jucătorilor din comerţul modern. În pofida expansiunii, ponderea pe care comerţul modern o are în piaţa de vin este constantă în condiţiile în care apar magazine specializate şi se dezvoltă comerţul online.
Aproape un milion de hectolitri de vin se vând anual în reţele din comerţul modern, ceea ce reprezintă 40-50% din volumele totale care se comercializează în România, arată o estimare a ZF pe baza datelor producătorilor de vin.
Câteva sute de branduri se găsesc pe rafturile marilor magazine, iar mizele sunt mărcile româneşti, industria vinului fiind de altfel dominată de produsele locale. Importurile au o cotă de doar câteva procente din piaţă.
„Ponderea comerţului moderm la nivelul pieţei o estimăm la 40%. Având în vedere creşterea extensivă a segmentului, cota acestuia ar fi trebuit să crească, însă a rămas aproximativ constantă. Acest lucru s-a întâmplat mai ales datorită creşterii magazinelor specializate şi a online-ului“, a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar. Compania are 10 branduri în reţelele din comerţul modern, printre acestea numărându-se Trei Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Silk, Conu Alecu, Rai de Murfatlar, Sec de Murfatlar, Zestrea Murfatlar. Acest canal generează 40-45% din afacerile companiei. În ultimii doi ani, mai notează Negrescu, ponderea canalului a rămas constantă în afacerile companiei.