ZF 24

Mărcile „no name“ pierd teren în faţa brandurilor consacrate pe piaţa sucurilor din fructe: minus 17% în 2018. Mărcile private au aproape un sfert din vânzările de sucuri din fructe

ANALIZĂ

Pe categoria de sucuri din fructe Santal a vândut 2,9 milioane de litri, în timp ce Tymbark a realizat vânzări de 2,4 milioane de litri.

Pe categoria de sucuri din fructe Santal a vândut 2,9 milioane de litri, în timp ce Tymbark a realizat vânzări de 2,4 milioane de litri.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

12.11.2019, 12:40 642

Consumul de sucuri pe bază de fructe şi nectaruri a crescut anul trecut cu aproape 5% faţă de anul precedent şi s-a ridicat la 67 de milioane de litri, adică puţin peste 3,5 litri per capita, arată calculele ZF pe baza datelor de la Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sucuri de Fructe (AIJN). Ponderea cea mai mare în consum o au nectarurile, de peste 60%. Restul reprezintă sucurile pe bază de fructe.

Astfel, consumul a fost pe o pantă ascen­dentă ca urmare a tendinţei românilor de a se îndrepta către produse mai sănătoase.

De asemenea, se remarcă o creştere a pon­derii mărcilor consacrate în total con­sum. Astfel, pe categoria de sucuri din fructe (100% suc din fructe, concentrat sau neconcentrat, fresh, pasteurizat etc), mărcile private ale marilor lanţuri de magazine au înregistrat în 2018 o scădere de 17%, până la 6 milioane de litri, adică 22% din consumul de 27 milioane de litri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO