ZF 24

Magazinul online dEpurtat.ro: Anul acesta intrăm pe două pieţe noi şi ţintim afaceri de 5,5 mil. euro, plus 30%

Nicolae Slav, fondator şi manager general dEpurtat.ro

Nicolae Slav, fondator şi manager general dEpurtat.ro

Autor: Ioana Nita

12.03.2021, 08:00 237

 

Magazinul online dEpurtat.ro, specializat în comercializare de încălţăminte de damă, mizează pe afaceri de 5,5 milioane euro anul acesta, cu 30% mai mare faţă de 2020, în condiţiile în care retailerul va intra din luna aprilie pe două pieţe noi – Grecia şi Ungaria. Anul trecut, compania dEpurtat a avut o cifră de afaceri de 4,2 milioane euro, din care 95% a provenit din vânzările online. Tot anul trecut, retailerul a început expansiunea regională, intrând pe piaţa din Bulgaria.

“Făcând o comparaţie între ianuarie-februarie 2020 şi ianuarie-februarie 2021, avem deja o creştere de 20% a vânzărilor din online în România şi Bulgaria. Din luna aprilie, începem livrările în Grecia şi Ungaria. Sunt doua pieţe noi cu un potenţial mai mare decât Bulgaria şi estimez o creştere a cifrei de afaceri cu aproximativ 30%”, a declarat Nicolae Slav, fondator şi manager general dEpurtat.ro. El a adăugat că dEpurtat este un magazin dedicat femeilor care caută piese actuale şi potrivite oricărui stil.

“Propunem calitate şi design la preţuri foarte accesibile, prin urmare ne aşteptăm să atragem clienţi şi cotă de piaţă din zona retailerilor cu preţuri medii şi mari, pe fondul comportamentului precaut al cumpărătorilor.”

Comportamentul precaut de achiziţie al clienţilor a apărut odată cu declanşarea pandemiei şi a crizei pe care a generat-o, însă în pofida bugetelor mai mici alocate pentru articole fashion, dEpurtat.ro a reuşit să îşi crească businessul schimbându-şi strategia. Dacă la începutului anului trecut cele două magazine din offline ale dEpurtat.ro se aflau în plină ascensiune, generând 20% din veniturile companiei, la finalul lui 2020, ponderea acestora s-a redus la 5%, pe fondul schimbărilor din contextul pandemic. Ca atare, compania şi-a adaptat strategia de business, mizând pe o dezvoltare regională prin magazine online active în Estul Europei.

“Închiderea magazinelor fizice pentru o perioadă îndelungată, măsurile de distanţare şi precauţia clienţilor în achiziţii au reprezentant câţiva dintre factorii care ne-au frânat creşterea în 2020. Orientarea publicului către achiziţiile online s-a reflectat însă în numărul de clienţi şi în veniturile înregistrate pe dEpurtat.ro, unde am avut o creştere de peste 15% faţă de 2019”, a precizat Nicolae Slav.

În luna martie a anului trecut, vânzările dEpurtat au scăzut cu 80% faţă de perioada similară a anului 2019, însă odată cu încheierea lockdown-ului numărul comenzilor a reînceput să crească, scăderile fiind recuperate în a doua parte a anului. În medie,

dEpurtat.ro înregistează zilnic peste 800 de comenzi. Valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut de la 140 de lei în 2019 la 120 de lei în 2020, pe fondul unui comportament de consum marcat de prudenţă, remarcat la nivelul întregii pieţe de fashion. În schimb, numărul clienţilor care au plasat comenzi de încălţăminte pentru femei prin magazinul online dEpurtat.ro a crescut în 2020 cu peste 25% faţă de 2019.

Cele mai multe achiziţii au fost pentru colecţiile sport şi casual, iar cele mai dinamice oraşe din punct de vedere al comenzilor au fost Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa şi Iaşi.

“Fiind un magazin cu preţuri mici, foarte accesibile, ştiam ca nu o sa fim afectaţi pe termen lung, din contră, am realizat că o sa câştigăm cotă de piaţă din segmentul medium-premium. În luna octombrie deja înregistram creşteri faţă de anul anterior, iar la nivelul întregului an numărul clienţilor a crescut, încurajând o dinamică pozitivă care se menţine şi în acest început de an”, a mai precizat Nicolae Slav.

În ianuarie anul trecut, dEpurtat a intrat pe piaţa din Bulgaria, iar acum începând cu luna aprilie a acestui an dEpurtat.ro, îşi va extinde operaţiunile şi în Grecia şi Ungaria. Pe cele două noi pieţe, brandul dEpurtat va fi prezent online cu un portofoliu de peste 35.000 modele de încălţăminte dedicate exclusiv femeilor.

Dezvoltarea regională pe cele două pieţe face parte dintr-un plan mai amplu de investiţii planificate de retailerul de încălţăminte, al căror scop este optimizarea operaţională a afacerii. Bugetul total alocat pentru aceste investiţii se ridică la peste 2 milioane de euro, iar proiectul se desfăşoară în perioada 2020-2022.

“Prin optimizarea permanentă a fluxurilor operaţionale, de achiziţii şi desfacere, dEpurtat.ro îşi propune să continue să susţină preţuri accesibile pentru un stoc permanent de peste 35.000 modele de încălţăminte pentru femei.

Grecia şi Ungaria reprezintă două pieţe noi, cu un potenţial mai mare decât Bulgaria, iar intrarea pe aceste pieţe cu siguranţă se va reflecta în cifrele noastre din următorii ani. După dinamica încurajatoare din online de anul trecut, am decis să continuăm investiţiile în extindere pentru a deveni un jucător regional pe segmentul nostru de piaţă”, a menţionat fondatorul dEpurtat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO