ZF 24

La 35 de ani, un hipster schimbă din temelii piaţa imobiliară din SUA

Adam Neumann le oferă freelancerilor conexiuni bune la internet, imprimante şi bere, dacă este nevoie, pentru ca chiriaşii săi să nu mai fie preocupaţi de nimic altceva în afară de propria muncă

Adam Neumann le oferă freelancerilor conexiuni bune la internet, imprimante şi bere, dacă este nevoie, pentru ca chiriaşii săi să nu mai fie preocupaţi de nimic altceva în afară de propria muncă

Autor: Luiza Chiroiu

06.06.2015, 13:26 4918

Cum o treime din popu­laţia activă lucrează pe cont propriu, Adam Neu­mann, un antreprenor din SUA, a vrut să elibereze freelancerii de povara căutării unui spaţiu de lucru amenjat adecvat nevoilor lor.

Pentru 350 de dolari pe lună, orice freelancer obţine acces nelimitat în oricare dintre clădirile pe care le subînchiriază compania lui Neumann, fie că este vorba despre birouri sau baruri, unde pot să lucreze, să creeze sau să se distreze la petreceri.

Neumann spune că misiunea lui este să le ofere freelancerilor conexiuni bune la internet, imprimante şi bere, dacă este nevoie, pentru ca chiriaşii săi să nu mai fie preocupaţi de nimic altceva în afară de propria muncă. Principiul de funcţionare al businessului condus de Neumann este unul simplu: WeWork subînchiriază către freelanceri spaţii de lucru pentru perioada de care aceştia au nevoie, fie o săptămână, o lună sau doar câteva ore. Însă ceea ce i-a făcut pe investitori să parieze pe compania a cărei valoare se ridică la 5 miliarde dolari este publicul tânăr căruia i se adresează şi spiritul de comunitate pe care îl promovează.

Neumann a pus bazele start-up-ului WeWork alături de un prieten arhitect în urmă cu cinci ani, în New York, iar afacerea s-a extins rapid. WeWork are în prezent 23.000 de clienţi, care lucrează în 32 de oraşe diferite din lume, cum ar fi New York, San Francisco sau Londra, iar compania va intra în curând şi pe pieţele din Tel Aviv şi Berlin, scrie Bloomberg Businessweek. Start-up-urile aflate în fază incipientă reprezintă o parte semnificativă dintre chiriaşii WeWork. „Ne face să părem o afacere serioasă, legitimă“, spune Alex Kruger, un antreprenor din New York.

Deşi pe piaţa americană mai există companii care subînchiriază spaţii de muncă, acestea se adresează mai ales corporaţiilor şi freelancerilor care caută un birou pe termen lung. În schimb, WeWork a fost conceput pentru freelancerii tineri şi creativi, care nu caută un loc stabil unde să lucreze.

Cum preţurile pentru închirierea unor clădiri situate în centrul oraşelor erau foarte mari, Neumann s-a orientat către spaţii mai mici, aflate în zone mai greu accesibile. De exemplu, proprietarul unei clădiri de pe Wall Street, care a fost avariată din cauza unui uragan, a decis să o închirieze către WeWork, pentru „a genera încântare şi agitaţie“ în rândul oamenilor.

În prezent, WeWork a ajuns să închirieze chiar şi clădiri întregi în zone centrale ale unor oraşe precum New York sau Los Angeles, mai ales datorită investiţiilor venite inclusiv din partea unor mari bănci americane precum JP Morgan şi Goldman Sachs. Totuşi, Neu­mann afirmă că nu va putea plăti chirii foarte mari şi că, în cazul în care preţul acestora va continua să crească, se va orienta către clădiri aflate în zonele periferice.

Neumann vrea să lanseze în acest an încă un proiect, WeLive, care să combine spaţiile de lucru cu micro-apartamente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO