Indira Abdulvoap, 29 de ani, o antreprenoare din Constanţa, a descoperit batoanele Rawbite într-una din deplasările din Danemarca făcute în interes de serviciu şi s-a hotărât să le aducă în România şi să pună bazele propriei „bucătării“ cu produse raw-vegan.
„Călătoream mult prin Danemarca şi într-una din deplasări eram în gara din Copenhaga şi aveam nevoie de o gustare. Mă tot uitam ce opţiuni sănătoase am, pe lângă variantele clasice bine cunoscute şi mai puţin sănătoase. Şi atunci am găsit pe raft Rawbite. A fost dragoste la prima vedere“, povesteşte Indira, care a renunţat de curând la funcţia de manager al biroului din România şi director de vânzări al unei multinaţionale de nişă din industria alimentară, după şapte ani în companie.
Compania la care lucra oferea soluţii hardware şi software (linii de procesare) în industria alimentară. Antreprenoarea, care a studiat managementul afacerilor şi a făcut un program de leadership la London School of Economics, spune că a durat puţin până s-a hotărât să investească în acest brand, deoarece avea nevoie să îşi facă un plan de business pe termen lung şi să renunţe la un job foarte bine plătit.
Investiţia s-a ridicat la 15.000 de euro, însă de acum încolo va urma un plan de marketing susţinut unde se va investi cam tot pe atât, adaugă ea.
„Rawbite în România există de la începutul anului 2014. Înainte, la job, conduceam cam 5.000 de kilometri pe lună şi în opririle mele la benzinării sau doar pentru un snack undeva nu găseam nicio variantă sănătoasă“, explică Indira cum a ales să aducă brandul în România.
Antreprenoarea afirmă că urmează să aducă şi alte branduri din Scandinavia, tot din segmentul de alimente, dar şi băuturi.
„O parte a strategiei mele este să am produse premium ecologice, raw-vegan, proaspete care să fie, foarte important acest aspect, la îndemâna oamenilor. A doua etapă a planului meu este şi producţia cu ingrediente româneşti“, a mai spus ea.
Firma MPF Solutions & Systems, deţinută de Inidira Abdulvoap, colaborează cu 20 de locaţii pentru distribuţia brandul Rawbite, dar este în discuţii cu lanţuri de specialitate şi staţii de alimentare cu combustibil. „Segmentul de vending este în target-ul meu, tocmai pentru apropierea şi disponibilitatea către clienţi şi îmi doresc să ajungem în 2015 să ne poziţionăm şi aici“.
Cât despre producţie, ea estimează că aceasta va începe cam în trei ani. „Peste 5 ani, cred că afacerea va fi cunoscută în ţară pentru produsele atent selecţionate din portofoliu, pentru faptul că produsele au şi spun o poveste de sănătate, pentru faptul că încurajăm iniţiative bune, care aduc plus valoarea vieţii oamenilor“.