ZF 24

La 29 de ani a investit 15.000 € într-o afacere cu produse raw-vegan

La 29 de ani a investit 15.000 € într-o afacere cu...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

01.02.2015, 13:01 3700

Indira Abdulvoap, 29 de ani, o antre­prenoare din Constanţa, a des­co­perit batoanele Rawbite într-una din deplasările din Danemarca făcute în in­te­res de ser­viciu şi s-a ho­tărât să le aducă în Ro­mâ­nia şi să pună bazele pro­priei „bucătării“ cu pro­duse raw-vegan.

„Călătoream mult prin Dane­mar­ca şi într-una din deplasări eram în gara din Copenhaga şi aveam nevoie de o gustare. Mă tot uitam ce op­ţiuni să­nă­toase am, pe lângă variantele clasice bine cunoscute şi mai puţin sănătoase. Şi atunci am găsit pe raft Rawbite. A fost dragoste la prima vedere“, po­vesteşte Indira, care a renunţat de curând la funcţia de ma­nager al biroului din România şi direc­tor de vân­zări al unei multi­na­ţionale de nişă din industria ali­men­tară, după şapte ani în companie.

Compania la care lucra oferea soluţii hardware şi software (linii de pro­cesare) în industria alimentară. Antreprenoarea, care a studiat ma­na­gementul afacerilor şi a făcut un pro­gram de leadership la London School of Economics, spune că a durat puţin până s-a hotărât să investească în acest brand, deoarece avea nevoie să îşi facă un plan de business pe ter­men lung şi să renunţe la un job foarte bine plătit.

Investiţia s-a ridicat la 15.000 de euro, însă de acum încolo va urma un plan de marketing susţinut unde se va investi cam tot pe atât, adaugă ea.

„Rawbite în România există de la începutul anului 2014. Înainte, la job, con­duceam cam 5.000 de kilometri pe lună şi în opririle mele la benzinării sau doar pentru un snack undeva nu gă­seam nicio variantă sănătoasă“, ex­plică Indira cum a ales să aducă bran­dul în România.

Antreprenoarea afirmă că ur­mează să aducă şi alte bran­duri din Scandinavia, tot din segmentul de alimente, dar şi băuturi.

„O parte a strategiei mele este să am produse premium ecologice, raw-vegan, proaspete care să fie, foarte important acest aspect, la îndemâna oamenilor. A doua etapă a planului meu este şi producţia cu ingrediente româneşti“, a mai spus ea.

Firma MPF Solutions & Systems, deţinută de Inidira Abdulvoap, colaborează cu 20 de locaţii pentru distribuţia brandul Rawbite, dar este în discuţii cu lanţuri de specialitate şi staţii de alimentare cu combustibil.  „Segmentul de vending este în target-ul meu, tocmai pentru apropierea şi disponibilitatea către clienţi şi îmi doresc să ajungem în 2015 să ne poziţionăm şi aici“.

Cât despre producţie, ea estimează că aceasta va începe cam în trei ani.  „Peste 5 ani, cred că afacerea va fi cunoscută în ţară pentru produsele atent selecţionate din portofoliu, pentru faptul că produsele au şi spun o poveste de sănătate, pentru faptul că încurajăm iniţiative bune, care aduc plus valoarea vieţii oamenilor“.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO