ZF 24

JVC: Am pierdut boom-ul din anii 2000, aveam o imagine mai buna in ‘90

18.06.2009, 20:49 46

Produsele marca JVC nu mai au acum notorietatea pe care o aveau in Romania in anii ’90, cand produsele precum camerele video sau aparatele video produse de firma japoneza erau binecunoscute pe piata.

“La inceputul anilor ’90 era un awarness foarte bun pe brandul JVC dar acesta s-a pierdut, in special dupa anul 2000. Brandul a pierdut si boom-ul din anii 2006-2007, iar sa reconstruiesti acum imaginea brandului este dificil in conditiile actuale de piata”, afirma Bogdan Pasat, directorul de marketing si vanzari al JVC pentru Romania si Bulgaria.

Pasat spune ca, pe langa gama restransa de produse care era disponibila pana de curand in Romania, notorietatea mai mica a brandului este una explicatiile pentru cifrele mai bune de vanzari ale Bulgariei, unde populatia este de aproape trei ori mai mica.

“In plus, in Bulgaria am avut si un partener cu care colaboram de 16 ani iar in tara vecina nu exista riscul valutar cu care ne confruntam in Romania. Produsele s-au scumpit si din cauza evolutiei yenului si din cauza evolutiei leu-euro”.

 

Nu poti sa intelegi piata doar stand cu nasul in Excel

 

Pasat, care a inceput sa lucreze in retail la primul hypermarket deschis de Cora pe piata locala, spune ca experienta de vanzari din magazin, unde a interactionat direct cu clientii este una foarte importanta.

“Multa lume analizeaza piata doar din tabelele din Excel, dar acest lucru nu este posibil, fara sa stai de vorba direct cu cei care iti vand produsele, cei de la raft. Se intampla ca unii manageri sa caute doar in Excel explicatii privind vanzarile dezastruoase pentru un produs, cand acestea pot fi foarte simple. Un vanzator iti poate spune ca un produs e urat sau are o anumita caracteristica - durata bateriei, spre exemplu, care nu-l face competitiv”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO