Producătorul sud-coreean de electronice Samsung, care a ajuns în urmă cu doi ani să domine la nivel mondial piaţa de telefoane mobile, devansând Nokia şi apoi Apple, îşi canalizează în prezent un sfert din resursele umane către cercetare-dezvoltare pentru a-şi apăra poziţia de lider prin produse care să îl diferenţieze de concurenţă.
„Avantajul Samsung este că unul din patru angajaţi lucrează în departamentul de cercetare dezvoltare. Acest lucru înseamnă 25% din totalul personalului Samsung, iar cheltuielile cu cercetarea-dezvoltarea se ridică la 14 mil. dolari pe zi“, a declarat într-un interviu pentru ZF Rory O’Neill, director de marketing în cadrul diviziei telecom a Samsung în Europa.
Lansarea unor produse diferite de cele ale competitorilor va juca un rol major în evoluţia companiei sud-coreeane. În al treilea trimestru din 2014 Samsung a vândut 73,2 milioane de smartphone-uri având o cotă de 24,4% din piaţă, faţă de Apple care a vândut 38,2 milioane de smartphone-uri. Însă în ultimul trimestru, Apple a reuşit să egaleze Samsung după ce a lansat noile iPhone 6, înregistrând vânzări de aproximativ 75 de milioane de unităţi. Samsung are în prezent o cotă de 34,57% pe piaţa de smartphone-uri în Europa, fiind lider din martie anul trecut, când a reuşit să depăşească gigantul american Apple, potrivit datelor StatCounter.com, care măsoară numărul de telefoane aflate în uz.