Prima pagina

Incercarea de preluare a Yahoo de catre Microsoft este un semn al decaderii acesteia din urma

01.02.2008, 13:21 20

Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a anuntat ca a facut o oferta de 44,6 mld. dolari pentru a prelua Yahoo!, una din cele mai mari companii din industria online.

Microsoft a anuntat ca intentioneaza sa plateasca un pret de 31 de dolari pe actiune, iar actionarii Yahoo vor putea alege intre a primi cash sau actiuni Microsoft. Oferta Microsoft reprezinta o oferta cu 62% mai mare decat pretul de inchidere al actiunilor Yahoo in data de 31 ianuarie.

Speculatiile despre achizitia Yahoo! de catre Microsoft circula pe piata inca de anul trecut.

Yahoo a anuntat ca oferta de preluare, in valoare de 44,6 miliarde de dolari, primita din partea Microsoft nu a fost solicitata, insa va analiza cu atentie propunerea si va lua cea mai buna decizie in beneficiul actionarilor.

Analistii de la firma de analiza a pietei Gartner considera ca atat Microsoft cat si Yahoo! ar avea de castigat in urma unei posibile fuziuni. "Doar corporatii cu un nivel ridicat al cash flow-ului se pot impune pe piata online. Google si Microsoft beneficiaza atat de resursele financiare, cat si ambitia necesara de a concura pe acest segment in urmatorii ani", au precizat analistii de la Gartner.

Acestia au adaugat ca jucatori de dimensiuni mai mici, precum Yahoo!, Amazon sau Salesforce.com, se afla sub presiunea de a se alia cu companii mari pentru a putea castiga un procent din piata.

"In timp ce business-ul Yahoo! aduce companiei profit si deja interopereaza cu Microsoft, firma realizeaza dificultatile pe care le va intampina in calitate de jucator independent si ar putea considera ca un parteneriat cu Microsoft va aduce mai multe avantaje", au precizat analistii Gartner.

Facand referire la aceasta pozibila afacere, New York Times scria:

Aici vorbim despre Microsoft si, daca propunerea de achizitie a Yahoo vrea sa semnaleze ceva, acest ceva este faptul ca zilele de glorie ale Microsoft au trecut.

Dupa ce a esuat in a concura Google unde conteaza cel mai mult - publicitatea online - aceasta a ajuns in situatie de a achizitiona cel mai apropiat, dar totusi indepartat, competitor.

In multe privinte, compania a devenit exact ceea ce Bill Gates se temea cel mai tare - o companie greoaie, birocratica, care raspunde incet noilor forme de competitie - precum era IBM, in momentul in care Microsoft a anuntat mamutul tehnologic sa foloseasca sistemul de operare al Microsoft pe noile sale calculatoare personale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO