ZF 24

În timp ce Ioan Rus anunţă mii de kilometri de autostrăzi, aşa arată de doi ani capătul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti

În timp ce Ioan Rus anunţă mii de kilometri de...

Autor: Bogdan Alecu

10.02.2015, 14:29 2292

În timp ce Ioan Rus, ministrul transporturilor prezintă noua versiune a masterplanului în transporturi, realitatea „din teren” arată împotmolită la propriu în noroi,  întocmai precum capătul dinspre Bucureşti al autostrăzii A3, care se termină la câteva sute de metri de Strada Popasului din Voluntari unde se pot observa doi piloni nefinalizaţi. Din cauza faptului că în strada Popasului nu este prevăzut un nod rutier, tronsonul care este aproape gata nu poate fi dat în folosinţă până nu va fi construit tronsonul dintre str. Popasului şi Şoseaua Petricani.

Săptămâna trecută Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis să rezilieze contractul încheiat cu italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi pentru construcţia primilor 3,3 kilometri ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, urmând să organizeze până la sfârşitul lunii martie o nouă licitaţie pentru realizarea acestui mic tronson de drum. CNADNR estimează că până în iunie acest sector de autostradă va avea un nou constructor.

Aceasta este una dintre măsurile pe care CNADNR le-a identificat pentru “rezolvarea actualului blocaj” de la intrarea pe autostrada Bucureşti-Ploieşti. Dar măsura este adoptată în condiţiile în care lucrările la cei 19,5 kilometri ai tronsonului Bucureşti - Moara Vlăsiei, din care face parte şi bucata de 6,5 kilometri, au început în mai 2008 – adică la aproape şapte ani distanţă, acest prim sector al autostrăzii Bucureşti - Ploieşti nu este gata. Mai mult, în timp ce acum se discută din nou de mii de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, Compania de Drumuri nu a finalizat un tronson de nici 3,5 kilometri dintre Bucureşti şi Strada Popasului la trei ani de când a fost deschisă circulaţia pe autostrada Bucureşti Ploieşti între Centura Capitalei şi Ploieşti.

Efectiv, lucrările pe acest tronson de 6,5 kilometri au început abia în 2012, anul în care a fost inaugurată autostrada Bucureşti - Ploieşti (între centura Capitalei şi Ploieşti), potrivit datelor ZF. Acest tronson de 6,5 kilometri care desparte autostrada de titlul de „drum finalizat“ se află într-o situaţie incertă, având în vedere că 3,2 kilometri din acesta sunt aproape gata, având un stadiu fizic al lucrărilor executate de 98%, în timp ce restul de 3,3 kilometri sunt finalizaţi doar în proporţie de 5%, potrivit datelor transmise recent de CNADNR la solicitarea ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO