Caută doar în titlu
ZF 24

Igor Grosu, CEO şi cofondator al CityLink, o aplicaţie de „închiriat“ maşini şi biciclete cu mobilul în Bucureşti: Investiţia totală în companie se ridică la 2,8 mil. euro. „Am ajuns la o flotă de 150 de maşini în Bucureşti calculând ca un client să poată ajunge, în medie, pe jos, în cel mult zece minute la o maşină“

CityLink, o platformă care le permite utilizatorilor din Bucureşti să închirieze cu mobilul maşini şi biciclete (în sezonul de vară), înfiinţată de antreprenorul Igor Grosu şi în care s-au implicat şi Călin Fusu (Neogen) şi Dan Boabeş (SimPlus), a investit aproape 3 mil. euro în acest proiect.

„Investiţia în serviciul CityLink se ridica la 2,8 milioane de euro, sumă ce include atât achiziţia automobilelor din flotă, cât şi transferul pachetului de acţiuni“, a declarat pentru ZF Igor Grosu, CEO şi cofondator al companiei. Start-up-ul a ajuns la o flotă de 150 de maşini pentru serviciile disponibile în Bucureşti, mai mare decât cea a rivalilor getPony din Cluj şi Spark din Bulgaria.

„Avem o flotă formată din 150 de maşini Toyota Yaris şi Corolla hybrid-cea mai mare disponibilă în regim car sharing în Bucureşti, dar şi cea mai mare zonă în care utilizatorii pot lăsa maşinile CityLink din Bucureşti şi Ilfov, ce include şi localităti precum Corbeanca, Otopeni, Chitila, Mogoşoaia, Popeşti-Leordeni, Glina şi altele.“ Igor Grosu a povestit şi cum a ajuns să se asocieze cu Călin Fusu - fondatorul Neogen (care deţine printre altele platforma de recrutare online BestJobs), unul dintre cei mai puternici antreprenori şi investitori în proiecte de tehnologie de pe piaţa locală. „Noi, în ultimii ani, prin compania noastră de dezvoltare de servicii smart şi software Concept Apps, ne-am specializat în aplicaţii de mobilitate. Spre exemplu Meridian Taxi este făcut de noi, aplicaţia de închiriat biciclete iVelo a fost dezvoltată de noi, multe din aplicaţiile bazate pe Google Maps pentru transport public sunt create de noi. Ideea întregului proiect CityLink mi-a aparţinut, iar la un moment dat, anul trecut, Călin Fusu a cerut o ofertă de aplicaţie de car sharing. În prezentare, noi i-am spus - «Uite, am lansat în Ryad un proiect de ride sharing, am avut un proiect şi în Mongolia, cu omul nostru trimis acolo». Iar când a văzut Călin că noi facem şi operare de proiecte, am decis să ne asociem.“

Cum a ajuns compania la numărul de 150 de maşini cu care a demarat livrarea serviciilor în Bucureşti? „Am calculat ca un utilizator să poată ajunge, în medie, pe jos la o maşină în circa 10 minute“, a explicat Grosu. „Am ajuns la 150 de maşini ţinând cont de mai mulţi factori: capacitatea Toyota de a livra; în plus am calculat ce ar însemna asta pentru trafic-densitatea maşinilor este foarte importantă, astfel încât, efectiv, am luat suprafaţa Bucureştiului şi, presupunând o distribuţie uniformă, am căutat ca un client să poată ajunge, în medie, la o maşină în maximum 10 minute de mers pe jos. Pentru că alte servicii similare existente în România au o medie de 20-22 de minute, iar de multe ori nu are sens să mergi 20 de minute până la maşină, mai bine apelezi la ride sharing sau la alte servicii de transport.“ Compania are în plan să extindă numărul de maşini din flotă, dar şi să ofere serviciul şi companiilor.

„Luăm în calcul că în următoarele luni să lansăm şi serviciul dedicat clienţilor tip B2B“.

Pentru a putea adăuga rapid noi funcţionalităţi şi a putea corecta rapid eventualele probleme echipa CityLink este cea care a dezvoltat software încorporat în modulele din maşini. „Software-ul din modulul montat în maşină este dezvoltat chiar de noi, asta este diferit faţă de concurenţi. Cartelele SIM instalate în interiorul modulelor din maşini sunt livrate de Telekom“.

Compania are în plan să creeze profile ale şoferilor - bazate pe datele colectate despre stilul lor de condus - urmând ca utilizatorii care conduc corect să primească bonusuri. „Ce o să avem foarte interesant faţă de ceilalţi de pe piaţă: driver profile, adică vom detecta stilul de condus. De exemplu, un alt serviciu are o problemă cu unii utilizatori care închiriază maşină pentru curse prin parcări, ceea ce este destul de grav şi nesigur pentru şofer şi maşină, dar dacă nu ai o soluţie tehnică să detectezi ce se întâmplă cu maşină, nu ai cum să reacţionezi. Noi vom avea profilarea şoferului şi le vom oferi bonusuri celor care conduc bine, corect, dar îi vom şi penaliza pe cei care sunt agresivi cu maşinile. Bonusul va fi un discount, adică trecerea sub preţul de listă, în timp ce penalizarea poate duce chiar şi la închiderea contului. Mini raliurile sau concursurile de noapte nu sunt dorite de noi. Nu încurajăm un astfel de comportament.“

 

Ce a mai declarat Igor Grosu în interviul pentru ZF:

@ Noi aveam deja aplicaţia CityLink funcţională, prin care ofeream servicii de închiriere de biciclete, în trei locaţii din Bucureşti - în Piaţa Victoriei, Piaţa Montreal şi în Parcul Bazilescu, astfel încât să construim o reală platformă de mobilitate, să nu avem doar maşini în aplicaţie, dar şi să testăm că e totul în regulă în zonă de înregistrare.

@ Procesul de înregistrare, pentru închirierea auto, va presupune să faci fotografii la permisul de conducere şi la cartea de identitate, iar echipa noastră verifică datele şi cererea este acceptată sau nu.

@ Ne aşteptăm ca, pe termen lung, să generăm un impact semnificativ. Spre exemplu, un nivel de sute de maşini se va simţi probabil şi în trafic, pentru că lumea va fi mai dornică să renunţe la maşină personală. Există statistici care arată că gradul de utilizare a maşinilor la nivel global este foarte scăzut-în medie, o maşină personală este utilizată sub 5% din timp, adică ocupi spaţiu şi este şi o valoare blocată. Vedem că ţinerii nici nu îşi mai cumpără maşină, casă este prioritara, iar cu restul nevoilor, sunt deschişi la alte variante.

@Un număr optim de maşini pentru a acoperi Bucureştiul este de 700, cel puţin, pentru că există cerere.  

@ Avem propria echipă de management de flotă, de programatori şi de profesionişti în toate ariile operaţionale ale serviciului.

@ Printr-o hotărâre a CGMB, maşinile hibride şi cele electrice au parcare gratuită. Adică maşinile noastre pot fi parcate fără cost suplimentar, în orice parcare a Primăriei Bucureşti. Iar de când au crescut tarifele, chiar găseşti locuri de parcare în zonă centrală. Acesta este un avantaj cert.

@ Mergem şi în parcările publice de suprafaţa, cu spaţii închiriate de la primarii dar şi prin contracte cu zonă privată. Nu trebuie să închiriezi toată parcarea, ci să ai 3-4 locuri dedicate într-o parcare privată şi deja este suficient. Discutăm cu administratorii unor importante parcări private să închiriem spaţii pe care să montăm sistemele noastre de blocare.

 

 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.