ZF 24

Hyundai prezintă noul i20, concurent pentru Volkswagen Polo şi Ford Fiesta

Hyundai prezintă noul i20, concurent pentru Volkswagen...

Autor: Bogdan Alecu

26.01.2015, 12:56 1112
Hyundai Auto România, importatorul mărcii sud-coreene, parte a Ţiriac Holdings, a lansat cea de-a treia generaţie a modelului i20, proiectată în cadrul Centrului de Design din Europa al Hyundai Motor. Echipă de designeri a oferit părţii frontale a modelului, un aspect îndrăzneţ, cu grilă hexagonală, cromată poziţionată mai jos, atât din raţiuni estetice, cât şi tehnice. O grilă orizontală, îngustă uneşte cele două blocuri optice, care includ  proiectoare cu funcţie dublă: lumini de zi şi lumini de poziţie cu tehnologie LED. 

Construit pe o platformă nouă, ampatamentul vehiculului a crescut cu 45 mm, la 2.570 mm. Spaţiul interior oferă 1.892 mm pentru picioare faţă/ spate, fiind un veritabil vehicul cu cinci locuri.

Caroseria este cu 40 mm mai lungă (4.035 mm) şi cu 16 mm mai joasă (1.474 mm). Noul model este cu 24 mm mai lat (1.734 mm), ceea ce îl poziţionează printre cele mai late din clasă sa. În comparaţie cu predecesorul său, ocupanţii locurilor din faţă beneficiază de un spaţiu la cap superior cu 33 mm (1.038 mm), un spaţiu pentru picioare sporit (plus 24 mm, ajungând la 1.098 mm), 6 mm în plus la şolduri (1.301 mm) şi 15 mm suplimentari la spaţiul pentru umeri (1.365 mm). În partea din spate, spaţiul pentru cap este de 978 mm, spaţiul pentru picioare de 794 mm şi pentru umeri de 1.350 mm, ceea ce permite unui număr de trei adulţi să călătorească confortabil.

Capacitatea portbagajului a fost mărită cu 10%, noul model devenind astfel liderul clasei sale cu 326 de litri (faţă de 295 litri modelul anterior), cu spătarul banchetei din spate în poziţie verticală. Atunci când banchetă din spate este complet rabată, volumul portbagajului ajunge la 1.042 litri, ideal pentru cei care transportă bagaje de mari dimensiuni. n plus, podeaua retractabilă poate fi coborâtă sau urcată pentru a ascunde bagaje sau a crea spaţii suplimentare de depozitare. 

Ocupanţii locurilor din faţă beneficiază de o cotieră/consolă centrală care poate fi încuiată, completând astfel spaţiile sigure de depozitare. Conducătorul auto şi pasagerul faţă au, de asemenea, acces şi la suportul pentru ochelarii de soare, montat în plafonieră. 

Noua generaţie i20 dispune de tehnologii care nu se regăsesc în echiparea altor modele din segmentul B, cum ar fi, de exemplu, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System - LDWS). Fiecare nou model este echipat în standard atât cu sistem de management al stabilităţii vehiculului (Vehicle Stability Management - VSM), cât şi cu program electronic de stabilitate (Electronic Stability Program - ESP), care acţionează împreună pentru a reduce patinarea şi derapajul roţilor şi pierderea controlului autovehiculului în condiţii de aderenţă redusă. 

Noul i20 a fost dotat, pentru prima dată, cu sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (Hill Start Assist Control - HAC), precum şi cu sistem de monitorizare a presiunii aerului în pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems - TPMS), pentru liniştea, confortul şi siguranţă conducătorului auto. Pentru vizibilitate optimă, noul i20 beneficiază de faruri adaptive, cu funcţie de iluminare în viraje. 

Siguranţă peste medie oferită de noul model se datorează şasiului şi caroseriei ranforsate, în a căror compoziţie a fost integrat în proporţie de 46% oţel de înaltă rezistentă (comparativ cu 16% pentru generaţia anterioară i20).

În plus, tehnologia standard pentru versiunile de echipare i20 disponibile în România include şi: şase airbag-uri (airbag conducător auto, pasager, airbag-uri laterale şi cortină); închidere centralizată cu telecomandă; computer de bord; aer condiţionat şi radio compatibil MP3.

Noul Hyundai i20 este disponibil pe piaţă locală cu două motorizări, care respectă normele de poluare Euro 6 privind emisiile de noxe. Cumpărătorii care preferă propulsoarele pe benzină pot opta pentru cunoscutul 1,25 litri „Kappa” cu patru cilindri, care dezvoltă 84 CP, disponibil în două variante de echipare: Comfort şi Highway. Această versiune oferă un consum mixt de combustibil de 5.1 l / 100 km, ceea ce echivalează cu emisii de CO2 de 119 g / km. Motorul diesel „U-II” de 1,1 litri cu trei cilindri dezvoltă 75 CP. Pentru a creşte performanţa, greutatea de bază a acestuia a fost redusă faţă de modelul precedent cu 14 kg, rezultând un consum mixt de 3,8 l/100 km şi emisii de CO2 de 99 g/km.

Preţurile pentru noul Hyundai i20 în România pornesc de la 8.653 euro plus TVA (10.730 euro cu TVA inclus). 

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO