ZF 24

Florin Popa, Orange: În companiile mici penetrarea de internet mobil este de 50%. La companiile mari putem vedea şi peste 80%

Florin Popa, Orange: În companiile mici penetrarea de...

Autor: Ştefan Stan

16.05.2016, 12:31 847

Anul trecut a fost un an bun şi ar fi de remarcat faptul că industria de IT a fost al doilea contributor la creşterea PIB. Orange România a avut o evoluţie pozitivă. Vestea proastă e că noile reglementări nu vor ajuta trendul pozitiv, dar sperăm să găsim noi surse de creştere, a spus Florin Popa, Business to Business director Orange România, la ZF Mobilio 16.

Penetrarea de smartphone şi internet mobil este diferită între companiile mari şi cele mici. În companiile de sub 50 de angajaţi avem penetrare de sub 50%. Pe măsură ce dimensiunea şi puterea financiară ale companiei cresc, creşte şi nevoia de soluţii de colaborare, iar penetrarea ajunge la peste 80%.

Nimeni nu mai cumpără astăzi smartphone pentru ca angajatul să stea pe Facebook. Este foarte important ca această investiţie, care de multe ori este semnificativă, să fie direcţionată spre a optimiza un proces de business sau a face o diferenţă în modul în care ajunge la clienţii finali.

Se aşteaptă toţi utilizatorii, indiferent că primesc un instrument de lucru de la companie, să îl folosească aşa cum îşi folosesc telefonul personal. De cele mai multe ori observăm că angajaţii au aşteptarea să îşi folosească smartphone-ul ca un instrument personal, să lucreze când vor ei şi de unde vor ei.

Este evident că aceeastă creştere este generată de creşterea penetrării şi a numărului de dispozitive pe piaţă. Suntem la începutul unei creşteri sănătoase care vine din creşterea utilizării unor aplicaţii noi. Creşterea utilizării internetului a adus după sine modalităţi de a-ţi face business-ul diferit. Acum 2-3 ani accesarea datelor companiei de la distanţă era dificil. Astăzi lucrurile sunt mult mai simple.

Industriile care adoptă noile tehnologii sunt cele mai supuse presiunii. Industria financiară – în special cea de asigurări – este una supusă unor provocări care vin din mediul concurenţial şi din o piaţă destul de turbulentă. Spre exemplu Uniqa a achiziţionat 400 de dispozitive mobile – tablet PC-uri, pe care le foloseşte pentru a-şi mobiliza întreaga echipă de vânzări. Are ca obiective reducerea costurilor operaţionale, să aibă echipa de vânzări mult mai mult timp cu clientul. Practic ei au făcut o investiţie de 600.000 de euro pe care în patru ani fac un o reducere cost operaţional de peste 4 mil. de euro. Aceasta arată o dimensiune corectă a posibilităţilor pe care le aduce digitalizarea. Prin parteneriatul dintre Grupama Asigurări şi Orange, clienţii vor primi beneficii în plus atunci când aleg serviciile de monitorizare şi control alături de asigurarea locuinţei.

Am observat o tendinţă, în special de Farma, de a accelera trendul. Este o tendinţă la producători de mâncare sau mobilă care au înţeles că nu au de ce să îşi creeze o infrastructură IT proprie. Renunţă la a cheltui capital, cumpără o soluţie de la noi, şi banii şi-i investesc în business-ul propriu, în operaţiuni.

Procesul de migrare către noile tehnologii este la început, dar numărul companiilor care migrează este unul promiţător. Nu este vorba numai de multinaţionale, există şi antreprenori locali care sunt foarte pragmatici şi decid să investească în astfel de soluţii când văd beneficiile lor.

Cred că de mai mulţi ani operatorii telecom se poziţionează ca integratori. Odată cu apariţia smartphone-urilor, a traficului de date şi a aplicaţiilor, operatorii au căutat o simbioză, să aibă aplicaţiile cele mai interesante pe care să le promoveze către clienţii lor. Orange a lansat serviciul de flexible computing. Este unul dintre serviciile noi care se autosusţine, avem suficient de mulţi clienţi, suntem în faţa unei decizii pentru a investii pentru a creşte platforma. Securitatea este iarăşi o parte importantă în integrare, la fel şi WiFi. Vorbim de soluţii manage, care garantează filtrarea traficului, securitatea datelor, nu doar internet. Un operator telecom este foarte relevant pentru clienţi ca şi integrator de servicii.

Este greu să alegi o singură soluţie sau tehnologie pe care să pariezi. Cred că zona de cloud şi partea de migrare a infrastructurii proprii către infrastructură virtualizată va creşte. Vedem o creştere semnificativă şi credem că va continua. Wi-Fi pare să fie un domeniu interesnat pentru toată lumea, şi pentru noi este o creştere frumoasă. Există câteva proiecte interesante implementate, şi cu municipalităţi şi cu clienţi privaţi. Azi avem o infrastructură extraordinară, iar România este în top, fie că e vorba de acces fix sau mobil, iar asta înseamnă dezvoltarea soluţiei. Ne dorim să dezvoltăm şi mai mult partea de mobilitate a angajaţilor, biroul mobil, unde poţi să lucrezi de oriunde ca şi când ar fi la birou.

Mişcarea lui Microsoft de a face un plan tarifar propriu este o oportunitate. Soluţiile lor pentru business sunt foarte folosite. Dacă ne uităm la Skype, este doar un nou mod de a comunica. Este inutil să te baţi cu Microsoft în aşa ceva, ci mai degrabă să te gândeşti cum să dezvolţi împrenă nişte servicii noi, un parteneriat.

Nu există profit din vânzarea telefonului când îl vinzi într-un pachet de servicii. Vânzarea unui telefon este un cost. Profitabilitatea prepay este mai mare. Sunt ţări care au renunţat complet la vânzarea terminalelor şi s-au focusat pe servicii. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO