ZF 24

Fiecare magazin Bricostore are vânzări lunare de 0,8 milioane de euro

Fiecare magazin Bricostore are vânzări lunare de 0,8...

Autor: Vlad Popescu

26.03.2014, 00:00 330

Magazinele Bricostore România, care vor fi transformate în Brico Dépôt după ce au fost preluate anul trecut de grupul britanic Kingfisher, au înregistrat în perioada iunie-decembrie 2013 vânzări de 72 milioane lire sterline (85 milioane euro) şi un profit retail de 1 milion lire (1,2 milioane euro).

Datele au fost publicate marţi de retailerul de bricolaj Kingfisher şi reprezintă rezultatele financiare ale magazinelor Bricostore România în ultimele şapte luni ale anului trecut, după trecerea celor 15 unităţi în proprietatea grupului britanic.

Kingfisher a redeschis recent unităţile din zonele Pantelimon şi Orhideea sub marca Brico Dépôt, ca "depozite", termenul estimat pentru transformarea întregii reţele fiind de doi ani.

Bricostore România a intrat într-un proces de transformare în Brico Dépôt începând din iunie 2013, odată cu preluarea de către Kingfisher. Formatul Brico Dépôt mai este utilizat de grupul britanic în Franţa şi Spania.

Kingfisher a plătit 35 milioane lire sterline (41,5 milioane euro) cash pentru cele 15 magazine achiziţionate de la Bricostore România, la care se adaugă preluarea unor datorii de 35 milioane lire, care au fost stinse imediat. De asemenea, Kingfisher a preluat disponibilităţi cash de 7 milioane euro în cadrul aceleiaşi tranzacţii, astfel că suma totală plătită de compania britanică pentru magazine se ridică la 63 milioane lire (75 milioane euro).

Grupul britanic a anunţat în luna aprilie a anului trecut că a preluat de la compania franceză de retail Group Bresson, deţinută de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro în 2012, şi ia în calcul posibilitatea creşterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuinţelor şi al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, şi numără peste 1.080 de magazine în 9 ţări din Europa şi în China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt şi Screwfix.

Grupul britanic mai deţine 50% din acţiunile reţelei Koçtas, alături de grupul turc Koç, şi 21% din grupul german Hornbach.

Alţi retaileri de DiY activi pe piaţa românească sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage, OBI sau Praktiker.

Kingfisher a anunţat marţi ieşirea din acţionariatul grupului german Hornbach, în urma deciziilor strategice din ultima perioadă, în speţă preluarea magazinelor Bricostore din România şi intrarea pe piaţa germană. Familia Hornbach va prelua pentru 195 milioane lire sterline (232 milioane euro) participaţia de 21,2% deţinută de Kingfisher la retailerul german de bricolaj, după ce cei doi parteneri au intrat pentru prima dată în concurenţă directă.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.03.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO