ZF 24

Facebook elimină o opţiune care le permitea utilizatorilor să nu fie găsiţi după nume

Compania americană Facebook va renunţa la opţiunea de confidenţialitate prin care utilizatorii puteau alege ca numele lor să nu fie găsit în cadrul căutărilor realizate pe reţeaua de socializare, scrie publicaţia britanică The Telegraph.

Setarea nu mai este valabilă de anul trecut pentru persoanele care nu o aveau deja activată. Membrii Facebook care încă mai folosesc opţiunea de confidenţialitate vor vedea în scurt timp notificări care îi vor anunţa că aceasta nu va mai fi valabilă. Potrivit reprezentanţilor Facebook, doar un procent redus din utilizatorii reţelei de socializare au această setare activată.

„Opţiunea a fost creată atunci când Facebook era un simplu director de profiluri, iar numărul setărilor disponibile era limitat. Spre exemplu, atunci Facebook nu afişa nicio notificare persoanei care accesa numele unui utilizator de pe pagina principală cu privire la faptul că urmează să navigheze în istoricul acelui utilizator. În prezent însă utilizatorii pot găsi persoane pe Facebook folosind căutarea grafică. Pot căuta, spre exemplu, persoanele care trăiesc într-un anumit oraş. Astfel, devine mult mai importantă confidenţialitatea datelor pe care le distribui despre tine, decât să controlezi persoanele care intră pe pagina ta“, a scris pe blogul său  Michael Richter, chief privacy officer la Facebook. Setarea de confidenţialitate a îngreunat de multe ori căutările pe reţeaua de socializare, iar membrii acesteia erau confuzi atunci când încercau să caute o persoană pe care o cunoşteau, dar pe care nu o găseau în rezultatele căutărilor pe Facebook, şi-au motivat schimbarea repre­zentanţii Facebook.

„În aceste condiţii, cea mai bună modalitate de a controla cine poate afla detalii despre tine pe Facebook este de a alege cine poate vedea informaţiile şi postările pe care le distribui pe reţeaua de socializare. Orice utilizator care vrea ca postările sale prezente sau trecute să fie vizibile doar anumitor persoane trebuie să facă setările de rigoare la secţiunea de confidenţialitate“, potrivit oficialilor Facebook.

Veniturile Facebook au crescut cu 53% în trimestrul al doilea, la 1,81 miliarde de dolari, depăşind estimarea de 1,62 miliarde de dolari înaintată de analişti. Reţeaua de socializare avea 1,15 miliarde de utilizatori activi la ju­mătatea anului. Facebook are o capitalizare de piaţă de aproape 120 miliarde de dolari, cu peste 150% mai mult faţă de anul precedent.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 15.10.2013

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.