ZF 24

Există viaţă pe Marte! NASA a descoperit noi dovezi privind existenţa apei în formă lichidă pe planeta roşie

Există viaţă pe Marte! NASA a descoperit noi dovezi privind existenţa apei în formă lichidă pe Marte

Autor: Adrian Voicu

05.08.2011, 09:38 4152

Oamenii de ştiinţă ai agenţiei spaţiale NASA au descoperit noidovezi privind prezenţa apei pe planeta roşie, anunţând ieri că înlunile cele mai calde apa iese la suprafaţă. Dacă descoperirea sedovedeşte a fi reală, sunt mari şanse ca pe Marte să existeviaţă.

NASA, care a observat primele semne ale existenţei apei pe Marteîn urmă cu un deceniu, a indicat anterior că această apă esteîngheţată şi este concentrată la poli.

Totuşi, imagini ale Mars Reconnaissance Orbiter analizate recentau indicat că în timpul anotimpului de vară pe suprafaţa planeteiapar ramificaţii de culoare întunecată, ramificaţii care dispar întimpul iernii marţiene.

"Aceasta este cea mai bună dovadă pe care o avem în prezent cuprivire la apariţia apei lichide pe Marte", a declarat PhilipChristensen, fizician în cadrul Arizona State University.

Oamenii de ştiinţă ai NASA cred că există apă în formă lichidăpe Marte, chiar dacă sunt mari şanse ca aceasta să fie foartesărată şi să se afle la adâncime. Din acest motiv, este posibil caapa să nu îngheţe în timpul iernii, când temperaturile ajung laminus 128 de grade Celsius.

Cercetătorii au accentuat faptul că prezenţa apei lichide este ocondiţie foarte importană pentru existenţa vieţii pe planetă.