ZF 24

eMAG estimează vânzări de 680 milioane de lei de Black Friday: Vindem într-o zi cât vindem într-o lună

eMAG estimează vânzări de 680 milioane de lei de Black...

Autor: Ioana Niţă

06.11.2023, 12:48 1081

eMAG, cel mai mare retailer online din România, mizează anul acesta pe vânzări de 680 milioane lei în ziua dedicată Black Friday – 10 noiembrie, cu circa 36 milioane lei mai mult decât în ediţia din 2022 a evenimentului de shopping. Retailerul online a pregătit 2,8 milioane de oferte împreună cu comercianţii din marketplace, reducerile cumulate situându-se la 390 milioane lei, conform reprezentanţilor eMAG.

“Ne aşteptăm la vânzări în valoare de 680 milioane lei de Black Friday anul acesta. Sunt zece luni în care am lucrat cu partenerii noştri şi cu <<sellerii>> din marketplace pentru a putea aduce cele mai bune oferte pentru clienţi. Black Friday este un eveniment important pentru clienţi, dar şi pentru <<selleri>> pentru că au şansa de a creşte. Noi vindem de Black Friday cam cât într-o lună întreagă, ceea ce le putem oferi şi lor – o trambulină practic pentru a vinde într-o zi cât vând într-o lună întreagă. Şi aici mă refer doar la România, însă au posibilitatea de a vinde şi în Bulgaria şi Ungaria”, a declarat Irina Pencea, director general al eMAG România.

Pentru ediţia Black Friday de anul acesta eMAG a pregătit o gamă variată de produse – de la televizoare şi electrocasnice mici şi mari, cele mai “vânate” produse ale evenimentului de shopping, echipamente electro IT, haine şi cosmetice până la vacanţe, maşini şi aur. Retailerul online a crescut numărul de produse din ofertă pe fiecare categorie în parte, astfel că în ediţia Black Friday cu numărul 13 pune la bătaie 80.000 de televizoare, 300.000 de electrocasnice mici, 500.000 de produse fashion, 250.000 de smartphone-uri şi gadgeturi, 80.000 de laptopuri şi echipamente IT, 80.000 de frigidere şi maşini de spălat, 500.000 de produse pentru casă şi grădină şi 2 milioane de produse cosmetice şi de îngrijire personală.

“Am adus în plus încă 20.000 de televizoare astfel încât să răspundem aşteptărilor în creştere ale clienţilor. Am adus mai multe electrocasnice mici cu 140.000 faţă de anul trecut, ajungâng la 300.000. Vom avea multe produse fashion respectiv jumătate de milion, cu 150.000 mai mult decât anul trecut. Vom avea un sfert de milion de smartphone-uri şi gadget-uri, iarăşi într-o creştere, o creştere semnificativă faţă de anul trecut, şi 80.000 laptopuri şi echipamente IT, dublu faţă de anul trecut. Avem 80.000 de frigidere şi maşini de spălat, mai multe decât anul trecut, şi avem peste 500.000 de produse pentru casă şi grădină, adică cu 200.000 mai multe  faţă de anul trecut. Dar nu doar atât, ci vom avea şi produse din categoriile de frecvenţă - avem peste 2 milioane de produse de îngrijire şi cosmetice pentru femei, pentru copii, pentru întreaga familie”, a precizat ea.

Anul acesta, intenţia de cumpărare a consumatorilor de Black Friday se situează la 57%, în creştere faţă de anul trecut. Categoriile de produse pe care intenţionează să le cumpere sunt televizoare (37%), produsele electrocasnice mici (37%), haine (27%), telefoane mobile (24%) sau frigidere (22%), potrivit unui studiu Kantar România. Bugetul pe care consumatorii şi l-au planificat cu ocazia Black Friday a crescut şi el de la an la an, ridicându-se, în medie, la 2.855 lei, cu 11% mai mult decât în 2022, potrivit aceluiaşi studiu.

“Categoriile preferate ale clienţilor sunt în special electrocasnicele, acestea sunt produsele pe care aşteaptă să le cumpere de Black Friday poate mai mult decât în restul anului, dar nu numai. Televizoarele rămân pe primul loc, urmate de electrocasnicele mici şi haine, care au crescut în top“, a subliniat Irina Pencea.

Pe lângă categoriile obişnuite de produse, eMAG va avea în oferta sa de Black Friday şi produse speciale printre care se numără 5.000 de vouchere pentru bilete de avion cu până la 50% reducere, 39.000 de nopţi de cazare cu până la 60% reducere, pachete de înfrumuseţare (botox, remodelare corporală, epilare definitivă) cu până la 50% reducere, peste 10 kg de aur , 131 mărci auto-moto, 100 mărci de maşini, 27 mărci de motociclete, dar şi scutere, ATV, Jetski, barcă cu motor, plus ceasuri şi bijuterii de lux, dar şi peste 100 de tone de carne de porc şi mezeluri.

Datorită investiţiei de peste 43 de milioane de euro realizată de eMAG în hub-ul logistic din Joiţa, unde echipa este sprijinită de roboţi de ultimă generaţie, retailerul online are capacitatea de a procesa cu 20% mai multe comenzi anul acesta faţă de 2022. Iar cu ajutorul infrastructurii easybox dezvoltate de Sameday, precum şi al serviciilor tradiţionale de curierat, eMAG ţinteşte să livreze toate comenzile la nivel naţional până pe data de 24 noiembrie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO