ZF 24

Efectul „izolării sociale“ asupra părinţilor: Nu mai ştim să găsim un echilibru între autoritate şi flexibilitate. Circa 32% dintre părinţi spun că în această perioadă le este greu să găsească echilibrul între autoritate şi flexibilitate, iar 31% dintre ei au dificultăţi în a-şi adapta programul în funcţie de nevoile copilului

Aproape 59% dintre părinţi au spus că elevii au fost vizibil afectaţi de distanţarea fizică faţă de colegi şi prieteni.

Aproape 59% dintre părinţi au spus că elevii au fost vizibil afectaţi de distanţarea fizică faţă de colegi şi prieteni.

Autor: Ramona Cornea

16.05.2020, 11:52 437

Cele mai mari dificultăţi întâmpinate de părinţi în această perioadă când şcolile sunt închise şi copiii stau acasă au fost de a-şi adapta programul în funcţie de nevoile copilului (31%), de a găsi o metodă pentru a ţine copiii ocupaţi (31%) şi de a găsi echilibrul între autoritate şi flexibilitate (32%), conform unui sondaj realizat de proiectul educaţional SuperTeach.

„Cele mai mari provocări au venit ca urmare a acomodării la izolarea socială. Printre cele mai mari dificultăţi men­ţionate de către părinţi s-au numărat ajustarea programului în funcţie de cel al copilului şi găsirea unui echilibru între flexibilitate şi autoritate. Acestea au fost urmate de: găsirea metodelor prin care să-i ţină ocupaţi pe cei mici pe parcursul zilei, timpul crescut petrecut cu gătitul şi curăţenia, împărţirea spaţiului şi tehno­logiei pen­tru evenimentele online, precum şi diminuarea tim­pului personal“, spune Felix Tătaru, preşedinte GMP Group şi cofondator al proiectului SuperTeach.

ÃŽn ceea ce priveÅŸte cele mai mari temeri ale părinÅ£ilor, pe lângă frica generalizată cu privire la sănătatea proprie ÅŸi sănătatea familiei (afirmată de 76% din intervievaÅ£i), părinÅ£ii din România con­sideră motive de îngrijorare semni­ficativă siguranÅ£a locului de muncă ÅŸi riscul de a nu putea face faţă din punct de vedere financiar. ÃŽn plus, sunt îngrijoraÅ£i ÅŸi cu pri­vire la educaÅ£ia copiilor, se tem că aceÅŸtia nu vor putea recupera materia pierdută (18%). Aproape 59% dintre părinÅ£i au spus că elevii au fost vizibil afectaÅ£i de distanÅ£area fizică faţă de colegi ÅŸi prieteni. ÃŽn acelaÅŸi timp, 25,6% dintre ei au declarat că ÅŸcoala online a fost o sursă mai mare de stres pentru copii, comparativ cu cea offline. Majoritatea părinÅ£ilor (peste 80%) consideră că, după revenirea la ÅŸcoală, introducerea instrumentelor de învăţare online va ajuta în mare măsură, atât în colaborarea elevi-profesori, în pregătirea proiectelor de grup, cât ÅŸi pentru desfăşurarea orelor în situaÅ£ii excepÅ£ionale (ninsoare, epidemii, secÅ£ii de vot în ÅŸcoli). Circa 36% dintre susÅ£in chiar că educaÅ£ia online ar putea fi integrată în totalitate în procesul de învăţământ.

„Chiar dacă declararea stării de urgenţă şi introducerea şcolii online le-au transformat semnificativ stilul de viaţă, părinţii au observat utilitatea instru­mentelor online în acest context şi nu numai. Atât ei, cât şi copiii lor s-au adaptat uşor şi rapid în folosirea acestora. Mai mult decât atât, ei consideră un atu faptul că cei mici se familiarizează cu utilizarea platformelor digitale“, afirmă Adina Nica, consultant cercetare şi strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Sondajul SuperTeach a avut un eÅŸantion peste 3.847de părinÅ£i, ai căror copii învaţă de la nivelul preÅŸcolar, până la cel preuniversitar. PărinÅ£ii sunt din aproape toate judeÅ£ele ţării, 73,3% dintre aceÅŸtia aflându-se în mediul urban. Chestionarul a fost aplicat în perioada 3 – 7 mai 2020

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO