ZF 24

Doina Costache de la Google România a fost promovată în Singapore, de unde va coordona relaţia companiei cu cei mai importanţi parteneri din Asia-Pacific

Doina Costache de la Google România a fost promovată...

Autor: Ştefan Stan

15.06.2015, 00:04 2674

Românca Doina Costache, care lucra din anul 2011 pentru compania americană Google la biroul din Bucureşti, a câştigat competiţia organizată de gigantul online pentru o poziţie de manager în Singapore, de unde coordonează relaţia Google cu cei mai importanţi parteneri din regiunea Asia-Pacific.

„Nu mă ocup de toată regiunea Asia-Pacific, ci de un număr limitat de parteneri Google, de cei mai importanţi parteneri pe zona de advertising. Mă ocup de aceşti parteneri şi de agenţiile lor de media şi de creaţie. Piaţa în sine, ca ordin de mărime, este de 1.000 de ori mai mare decât potenţialul din România. De acolo va veni următorul miliard de utilizatori de internet“, a declarat Doina Costache în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii ZF Live, transmisă de la conferinţa ICEEfest. Ea a relatat că a existat o competiţie dură pentru pentru jobul din Sinagapore. „Competiţia internă a fost una acerbă.

Pentru orice poziţie pe care Google o scoate la concurs există foarte mulţi candidaţi excelent pregătiţi în extern care aplică, iar eu nu am fost favorizată pentru că sunt deja angajat. Au fost 5 interviuri pentru că au vrut să se asigure că sunt persoana potrivită pentru job. Interviurile sunt la 360 de grade pentru că ei vor să se asigure ca eşti persoana potrivită şi pentru echipă, şi pentru companie. Am fost anunţată că am primit această poziţie şi a început tăvălugul, să las casă, maşină, familie şi să te muţi într-o ţară straină, care nu este la 3 ore, ci la 15 ore distanţă cu avionul“. Companiile au o abordare mult mai serioasă faţă de branding în raport cu cele din România, a spus Doina Costache atunci când a fost întrebată ce diferenţe sunt între cele două regiuni.

„În România în 12 luni poţi vedea aceeaşi companie cu mesaje de branding diferite şi uneori care se bat cap în cap. Noi suntem foarte flexibili, dar nu ştim încă ce vrem, piaţa este încă incipientă. Nu există un parteneriat cu respect şi asumare de roluri şi responsabilităţi clare“. În altă ordine de idei, managerul de la Google a spus că una dintre cele mai mari diferenţe este cea a calităţii serviciilor de internet mobil: „Uneori îmi este dor de internetul bun de acasă. Nu credeam în statisticile care arată că România are un internet de bună calitate. Dar 4G în Bucureşti este chiar 4G, telefonul chiar zbârnâie. Internetul în Singapore pică destul de des, este mai încet“. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO