Mai bine de jumătate dintre români s-au aprovizionat măcar o dată cu produse agroalimentare de la hipermaketuri în timpul pandemiei de COVID-19, iar majoritatea a pus în coşul de cumpărături fructe şi legume româneşti. Acestea sunt însă greu de găsit pe rafturile magazinelor, arată un studiu al Adama, unul dintre cei mai mari traderi de materii prime agricole din România, realizat de compania de cercetare de piaţă Unlock Research în perioada 3 - 9 aprilie 2020, pe un eşantion de 600 de persoane.
„Există o fragilitate în lanţul alimentar, care trebuie tratată cu multă responsabilitate de autorităţi. Criza de COVID-19 a arătat că fermierii au nevoie de o infrastructură de distribuţie mult îmbunătăţită, care să poată să le pună în valoare produsele şi care să poată furniza oamenilor produse proaspete în condiţii de siguranţă. Ar fi păcat să fi trăit o asemenea criză şi să nu învăţăm nimic din ea“, a declarat Dimitrios Drisis, directorul general al Adama.