ZF 24

Digital Health Index: Reducerile bugetare asupra companiilor şi presiunea de a diminua costurile în acest an s-au reflectat în sănătatea digitală a brandurilor. În primele şase luni din 2023, a scăzut prezenţa brandurilor în online şi interacţiunea pe platforme de socializare

Autor: Roxana Rosu

31.08.2023, 16:56 50

Reducerile bugetare asupra companiilor şi presiunea de a diminua costurile în acest an s-au reflectat în sănătatea digital a brandurilor, care s-au confruntat cu o reducere a interesului de căutare din partea utilizatorilor, o scădere a impactului menţiunilor în digital, dar şi o reducere a interacţiunilor pozitive pe platformele de socializare, potrivit Digital Health Index realizat de DATA Intelligence, parte a Publicis Groupe România.

“Atunci când mediul economic trece printr-o fază dificilă, multe companii au tendinţa să reacţioneze prin reducerea bugetelor de marketing. Deşi această abordare pare a fi o soluţie imediată, trebuie să înţelegem că aceasta poate avea implicaţii negative pe termen mediu şi lung, oferind în acelaşi timp oportunitate competitorilor de a câştiga teren în faţa consumatorilor. Companiile care aleg să-şi crească cheltuielile de marketing în perioade economice dificile nu doar că vor beneficia de o creştere a notorietăţii brandului şi de o cotă de piaţă mai mare într-un moment în care alţii ar putea alege să îşi reducă investiţiile, dar vor contribui şi la atenuarea efectelor recesiunii. În esenţă, alegerea de a rămâne activ în sfera de marketing în timpurile dificile poate consolida poziţia unei companii pe piaţă şi poate plasa brandul într-o poziţie mai avantajoasă pe termen lung.” , spune Diana Agafiţei, Data Analyst Digitas.

Analizând evoluţia DHI în primele şase luni ale anului 2023, se poate observa o scădere generală comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precent, în special în primul trimestru.

Deşi industria Auto domină cu cele mai multe apariţii în .ro, categoria Retail atrage cea mai amplă vizibilitate. Deşi în cazul ambelor categorii apariţiile cele mai vizibile provin din platforma TikTok, caracterul acestor apariţii diferă semnificativ. În cazul industriei auto, acestea sunt generate în mare parte de conţinutul generat de utilizatori – de la entuziaşti de maşini la service-uri sau saloane auto. În contrast, vizibilitatea categoriei retail este asigurată de prezenţa masivă a brandurilor în cadrul acestei platforme, care se alătură diverselor trenduri şi provocări.

De asemenea, este interesant de menţionat faptul că în Retail, peste jumătate din vizibilitate provine din Facebook, punând în lumină eficacitatea principalilor piloni de comunicare – oferte şi meal preparation. În schimb, în cazul industriei auto, TikTok joacă un rol cheie, contribuind cu peste 50% din vizibilitate

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO