ZF 24

DGA ar putea administra un call-center anticorupţie

DGA ar putea administra un call-center anticorupţie

Autor: Eliana Radulescu - Mediafax

28.02.2012, 13:00 73

Senatorii din Comisia pentru administraţie au adoptat, marţi, un raport de admitere a unui proiect de lege prin care Direcţia Generală Anticorupţie (DGA) capătă personalitate juridică şi este abilitată să administreze un call-center anticorupţie.

Potrivit proiectului de lege pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 120/2005 privind operaţionalizarea Direcţiei Generale Anticorupţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, DGA este o structură ce se ocupă de prevenirea şi combaterea corupţiei în rândul personalului MAI, iar lucrătorii poliţiei judiciare din cadrul Direcţiei au competenţa să efectueze activităţi de prevenire şi descoperire şi acte de cercetare penală dispuse de un procuror competent.

În proiect se menţionează că Direcţia va administra sistemul telefonic call-center anticorupţie, "constituit în scopul sesizării de către cetăţeni a faptelor de corupţie, asigurând preluarea apelurilor şi transmiterea acestora către parchetul competent".

Potrivit iniţiatorilor, sistemul telefonic call-center anticorupţie va reprezenta "o alternativă la celelalte linii telefonice puse la dispoziţia publicului de alte instituţii publice pentru sesizarea faptelor de corupţie".

Direcţia Generală Anticorupţie va centraliza, stoca şi pune la dispoziţia autorităţilor abilitate datele privind apelurile primite, iar prelucrarea datelor cu caracter personal se va realiza în condiţiile legii, Direcţia având obligaţia de a asigura confidenţialitatea şi securitatea datelor.

Proiectul este iniţiat de Guvern, iar Senatul este prima Cameră sesizată pentru dezbatere.

La şedinţa Comisiei au fost prezenţi numai senatorii puterii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO