ZF 24

Decembrie saltă vânzările start-up-urilor care trimit cadouri. „Clienţii vin din farma, bănci, hoteluri, piaţa auto“

Decembrie saltă vânzările start-up-urilor care trimit...
19.12.2015, 11:40 1241
Magazinul GiftSolutions, un start-up creat în 2009, specializat în reali­za­rea şi vânzarea de cadouri corporate on­line, a înre­gis­trat în ultima lună peste 900 de co­menzi, iar pentru anul acesta esti­mea­ză o cifră de afaceri de circa 3,2 mil. euro, în creştere cu 11% faţă de anul trecut.
 
„Vânzările au crescut faţă de anul trecut şi am observat o dorinţă mai mare din partea clienţilor de  a cumpăra ca­douri într-un buget mai ridicat“, spune Andreea Raşoga, commercial ma­nager în cadrul GiftSolu­tions. Com­pa­nia ţin­teşte în special firme cu cel puţin 50 de anagajaţi şi afaceri de peste un milion de euro, însă a semnat con­tracte şi cu ma­jo­ritatea reţelelor de tip cash & carry şi hipermarketuri din România.
 
ZF a identificat trei start-up-uri axate pe distribuţia de pachete şi coşuri cadou, firme a căror poveste a fost spusă în rubrica un start-up pe zi şi a încercat să vadă unde au ajuns aceste businessuri şi cum este luna decembrie văzută de micii antreprenori conectaţi la pulsul pieţei cadourilor. 
 
Brandul Fabulous Baskets, ad­mi­nistrat de firma Eventit Solutions, care este specializată în realizarea şi vânzarea ca­dourilor, majoritatea fiind autentice ro­mâneşti, ţinteşte afaceri de circa 70.000-100.000 de euro în acest an, perioada sărbătorilor având o con­tri­buţie decisivă la acest rezultat.  „Com­paniile comandă în medie circa 100-200 de cadouri, dar am primit şi comenzi de circa 40.000 de euro pentru companii cu câte 200 de angajaţi. O mare parte din va­loarea afacerii este generată de vân­zările către companii. Aceştia sunt oa­menii care au contribuit la crearea şi creş­terea brandului“, spune Alina Hui­ban, acţionar al firmei Eventit Solu­tions.
 
Antreprenoarea a accentuat faptul că românii de orien­tează anul acesta mai mult pe produsele auten­tice româneşti, chiar dacă în trecut pre­ferinţele erau pen­tru cadourile din Italia sau Franţa.  „Cea mai mare parte a produselor noas­tre sunt româneşti. Co­şurile din ră­chită sunt îm­pletite manual, iar în pre­zent avem peste 600 de clienţi“, mai spune Alina Huiban.
 
Preţurile unui cadou încep de la 14 euro şi ajung la circa 160 de euro. Alina Năftănăilă, acţionar al com­paniei Egoodies, care are ace­laşi domeniu de activitate, a primit anul acesta o comandă pentru 1.400 de ca­douri, având în portofoliu pachete şi co­şuri cu preţuri ce pleacă de la 25 de lei şi ajung la 500 de lei.
 
 „Comenzile diferă în funcţie de bugetul clientului, în general companiile alocă o anumită sumă şi îşi doresc cadouri care să le reprezinte identitatea către clienţii lor“, spune Alina Năftănăilă.
 
Compania are clienţi atât multinaţionale, cât şi firme româneşti, dar lucrează şi cu persoane fizice. „Anul acesta am lucrat cu clienţi din industria farmaceutică, transporturi, bănci, hoteluri, dealeri auto, companii din domeniul financiar“. Ca număr de cadouri, tânără estimează să ajungă la circa 9.000 de cadouri. „În businessul de cadouri şi coşuri cadou corporate, lunile noiembrie şi decembrie sunt luni de vârf, pregătirea începe de fapt cu mult înainte, încă din vară“.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO