ZF 24

Dan Armeanu, vicepreşedinte ASF: Cei 7,4 milioane de participanţi la Pilonul II de pensii pot primi informările anuale pe mail, după modificarea normelor de către ASF

Dan Armeanu, vicepreşedinte ASF: Cei 7,4 milioane de...

Autor: Roxana Rosu

10.08.2020, 10:20 475

Digitalizarea accentuată din ultimul deceniu şi contextul actual generat de pandemia cu COVID-19 au impus oferirea alternativei de transmitere a informărilor anuale din sistemul pensiilor private către cei 7,4 milioane de participanţi prin mijloace electronice, în condiţiile în care aceste date erau transmise anterior prin poştă. 

”Mulţi participanţi şi-au modificat temporar reşedinţa şi utilizează frecvent poşta electronică în relaţia cu diferiţi furnizori de servicii, astfel încât în ultimii ani au întâmpinat dificultăţi în recepţionarea informării anuale prin intermediul serviciilor poştale”, a declarat Dan Armeanu, vicepreşedinte ASF.

În România există şapte administratori de pensii private, care investesc 3,75% din venitul brut lunar a 7,4 milioane de salariaţi în fondurile Pilon 2. 

Pentru a facilita informarea acestora, Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a decis modificarea prevederilor normei nr. 24/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat şi a normei nr. 25/2015 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor facultative, în sensul acordării posibilităţii de transmitere a informării anuale privind activul personal prin mijloace electronice, conform opţiunii exprimate de participanţi. 

”Aceasta măsură a fost aşteptată de peste 10 ani şi reprezintă un prim pas important în digitalizarea sistemului de pensii private, prin modernizarea comunicării dintre administrator şi participant. Astfel, creşte atât gradul de interes faţă de participarea la fondurile de pensii private cât şi nivelul de informare cu privire la evoluţia activului personal, a fondului şi a situaţiei financiare a administratorului”, a mai spus Armeanu.

ASF a adaptat prevederile Regulamentul nr. 11/2016 privind activitatea de control periodic şi inopinat in sensul cresterii interactiunii digitale pentru a răspunde la noile provocări şi a permite desfăşurarea activităţii în condiţii de siguranţă din perspectiva distanţării sociale.

Nevoia de digitalizare a serviciilor financiare a devenit stringentă în contextul evenimentelor din ultima perioadă. Posibilitatea de transmitere prin mijloace electronice a informaţiilor esenţiale privind situaţia conturilor personale ale participanţilor la fondurile de pensii private reprezintă un prim pas calitativ în creşterea  transparenţei sistemului de pensii private prin digitalizare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO