Cei mai mari trei jucători de pe piaţa locală de telefonie mobilă au înlocuit cele 2.000 sau 3.000 de minute de apeluri şi SMS-uri în reţea oferite în primăvara acestui an clienţilor cu cartele preplătite cu oferte care includ apeluri şi SMS-uri nelimitate în reţelele proprii, dar un număr aproape egal sau chiar mai mic de minute de apeluri către alte reţele, încercând astfel să păstreze avantajul „comunităţilor“ de milioane de clienţi, arată o comparaţie realizată de ZF.
Toţi cei trei operatori, care în luna aprilie ofereau 2.000 sau 3.000 de minute de apeluri sau SMS-uri în reţea asigură acum pentru 5 euro pe lună clienţilor acces fără limite la aceste „resurse“, mutare ce probabil este mai degrabă una de marketing în condiţiile în care oricum puţini utilizatori ajungeau în situaţia de a le consuma integral într-o lună de zile.
Pe de altă parte, chiar dacă tariful de interconectare între reÅ£elele mobile a scăzut cu 69% în aprilie, de la 3,07 eurocenÅ£i pe minut la 0,96 eurocenÅ£i / minut, operatorii fie nu au avut - cel puÅ£in pentru clienÅ£ii de cartele din eÅŸalonul inferior de preÅ£ (opÅ£iunile de 5 euro pe lună), o abordare de a creÅŸte agresiv nuÂmărul de minute către alte reÅ£ele. Astfel, doar Orange a mărit de la 100 la 150 numărul de minute naÅ£ionale incluse, în timp ce Vodafone a păstrat cele 150 de minute pe care le oferea ÅŸi în aprilie, iar Telekom a redus numărul de minute de la 120 la 100.