ZF 24

Cum au ajuns fetele să creadă încă de la vârsta de 6 ani că băieţii sunt mai inteligenţi decât ele

O analiză realizată de Financial Times arată că diferenţierea în funcţie de gen este un concept insuflat încă de la vârste fragede ale copilăriei şi că industria jucăriilor are un rol foarte important în crearea stereotipurilor.

În orice magazin de jucării diferenţierea în funcţie de gen este evidentă, trusele roz pentru gătit, costumele de prinţese şi păpuşile sunt aşezate pe partea stângă, iar trusele de construcţii, cuburile, camioanele şi armele de jucărie sunt aşezate în partea dreaptă.

În ultimii ani, au fost foarte multe controverse legate de „înrozirea” excesivă care este impusă în viaţa fetelor încă din copilărie.

Anul trecut, Casa Albă a ţinut o conferinţă pentru a explora diferite căi de dizolvare a stereotipurilor, legate de diferenţierea în funcţie de gen, accentuate de media şi de producătorii de jucării.

În acelaşi timp, Institutul de Inginerie şi Tehnologie din Marea Britanie anunţa că jucăriile pliate pe gen descurajează fetele de a urma cariere în domenii tehnice.

În ianuarie, Jurnalul Academic de Ştiinţă din Statele Unite a publicat un studiu, investigând vârsta la care fetele încep să creadă că sunt mai puţin inteligente decât băieţii. Echipa a fost condusă de psihologul Lin Bian a cărui studiu a urmărit 400 de copii din diferite medii de provenienţă.

În cadrul studiului, copiilor cu vârste între 5 şi 7 ani le-au fost spuse două poveşti. Prima poveste era despre o persoană foarte inteligentă, iar a doua despre o persoană foarte drăguţă. La sfârşit, copiii au fost întrebaţi care dintre personaje este fată şi care este băiat.

Băieţii în vârstă de 5 ani, erau siguri că personajul inteligent este băiat în timp ce fetele, în vârstă de 5 ani, erau sigure că este fată.

Fetele de 6 ani gândeau însă diferit, studiul relevând că acestea erau cu 20% mai puţin înclinate să creadă că persoana foarte inteligentă este de sex feminin.

„Începutul învăţământului primar pare să fie o perioadă crucială în dezvoltarea copiilor, aceştia dobândind abilităţi intelectuale şi începând să îşi asume stereotipuri”, spune Dario Cvencek, un cercetător a cărui muncă, la Universitatea din Washington, se concentrează pe acelaşi domeniu.

În primă fază, explică cercetătorul, în conştiinţa copiilor intervine înţelegerea faţă de genul din care fac parte, urmată de o atenţie crescută faţă de societate şi de modul în care societate îi tratează pe cei din genul lor. O dată cu atenţia faţă de societate intervine şi asumarea stereotipurilor.

„Rezultatele studiilor noastre arată că 75% din copiii de clasa a doua îşi asumă preconcepţia conformă căreia fetele nu se pricep la matematică”, susţine Cvencek.

 
 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.