ZF 24

Criza coronavirus. ANSWEAR România: Per total, vânzările au scăzut în această perioadă, însă avem creşteri şi de 40% pe anumite categorii de produse cum ar fi articolele sport

Raluca Radu, country manager ANSWEAR Romania

Raluca Radu, country manager ANSWEAR Romania

Autor: Ioana Niţă

23.03.2020, 09:00 385

Retailerul online de fashion ANSWEAR, cu sediul central în Polonia, a înregistrat în ultimele săptămâni o scădere a vânzărilor totale din România ca urmare a crizei cauzate de epidemia cu coronavirus şi pe plan local, însă pentru anumite categorii de produse, cum ar fi articolele sport, creşterea ajunge şi până la 40%.

„Avem creştere pe categoria de îmbrăcăminte în detrimentul categoriei de încălţăminte sau a celei de accesorii. Pe îmbrăcăminte sunt şi subcategorii care sunt în creştere şi cu 40% faţă de anul trecut - tricouri, pantaloni de trening, geci, hanorace, cămăşi şi bluze sport”, a declarat pentru ZF Raluca Radu, country manager pentru ANSWEAR în România. În consecinţă, a adăugat ea, retailerul online de fashion s-a adaptat noului context şi a suplimentat stocurile pentru categoria de haine sport.

În primele luni ale acestui an, înainte de începerea răspândirii epidemiei cu noul tip de coronavirus, ANSWEAR.ro a înregistrat o creştere de 30% a vânzărilor, comparativ cu anul trecut, însă în ultimele săptămâni acestea au scăzut cu 10% de 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

„A variat mult de la o zi la alta şi pare că lucrurile s-au mai stabilizat. Am avut zile în uşoară creştere faţă de anul trecut, zile la acelaşi nivel cu anul trecut şi zile în scădere. Ne aşteptăm să existe o tendinţă de stabilizare în următoarea săptămână, dar depinde mult de evoluţia epidemiei şi ne ferim să facem pronosticuri”, a precizat Raluca Radu.

În aceste noi condiţii de piaţă, ANSWEAR.ro a amânat anumite acţiuni care erau legate de evenimente sau acţiuni de imagine şi investeşte mai mult în conţinut online pentru a rămâne în legătură cu clienţii.

„Considerăm că acum este mai important ca niciodată să ne adaptăm la schimbările pe termen scurt şi vom gândi modificări de strategie mai real-time ca niciodată, iar mediul e-commerce şi digital ne ajută în această direcţie. Am făcut şi facem ajustări la toate nivelurile pentru a ne adapta situaţiei. Dar mai important decât oricând este pentru noi să reuşim să trecem cu bine şi cât mai neafectaţi din punct de vedere echipă şi business. Este greu să facem acum pronosticuri. Suntem însă convinşi că e-commerce-ul nu va fi la fel de afectat cum vor fi alte categorii de business”, a subliniat ea.

La începutul acestui an, retailerul polonez de fashion online îşi propusese o ţintă de creştere de a businessului local de circa 30%, însă în actuala situaţie şi-a revizuit obiectivul şi speră să-şi menţină cifra de afaceri din România la nivelul înregistrat în 2019 - circa 22 milioane euro.

„Mai important decât oricând este pentru noi acum este însă să nu facem pronosticuri pe termen lung, ci să încercăm să ne adaptăm situaţiei prezente.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO