Diana Coroabă, partener consultanţă fiscală în cadrul PwC România: S-au urmărit recomandările BNR şi sunt excluse numerarul, titlurile de stat, toate creditele acordate către instituţii publice, creditele acordate cu garanţie guvernamentală, creditele acordate către instituţii de credit, şi astea sunt doar nişte exemple. Cred că putem vorbi de 30% din totalul activelor financiare ca fiind excluse
„Modificările sunt semnificative, sunt mult mai avantajoase faţă de forma curentă a OUG, singura problemă fiind modalitatea de calcul, care este destul de dificilă. Cele mai importante modificări vizează decuplarea de la ROBOR. Nivelul taxei este stabilit în funcţie de cota de piaţă a băncilor, iar băncile cu pierdere contabilă nu plătesc taxa.“
Proiectul de modificare a OUG 114 (ordonanţa care a introdus taxări suplimentare în câteva sectoare de activitate la începutul acestui an) publicat săptămâna aceasta de guvern vine cu modificări semnificative în ceea ce priveşte taxa pe activele financiare ale băncilor, însă propunerea a eşuat în a adresa cu adevărat problemele din celelalte sectoare, precum energie, telecom şi pensii private Pilon II.
În ceea ce priveşte sectorul bancar, modificările sunt „mai avantajoase“ pentru bănci, prevăzând atât decuplarea taxei de la indicele ROBOR, cât şi o reducere a taxei în funcţie de creşterea gradului de intermediere financiară şi de scăderea diferenţialului dintre dobânda practicată la credite şi cea oferită la depozite.