Accesul uşor la joburi cu ajutorul internetului şi în special al reţelelor sociale a adus o schimbare majoră în comportamentul candidaţilor şi al recrutorilor în anul 2019, conform concluziilor robotului de recrutare Dora. „În ultimii doi ani tehnologia devine tot mai avansată, în special automatizarea multor procese care au loc în companii, dar şi în activitatea unei persoane la locul de muncă şi în afara locului de muncă. Algoritmii reţelelor de socializare analizează comportamentul utilizatorilor şi oferă acestora informaţii relevante oferite în funcţie de comportamentul pe care îl au: după căutările pe care le fac, după locaţie, după grupurile din care fac parte, după interesele pe care le au analizate de algoritmii reţelelor sociale şi mulţi alţi parametri“, spune Călin Ştefănescu, unul dintre fondatorii companiei Happy Recruiter, dezvoltatorul robotului de recrutare Dora. Cele mai căutate zece profesii pe reţelele sociale au fost cele de electricieni, operatori producţie, sudori, ingineri, consilieri vânzări, operatori call center, şofer, instalator, muncitor necalificat şi lucrător comercial. Timpul mediu de interviu cu Dora este de 8 minute şi jumătate.