ZF 24

Comertul electronic cu plata online: 53 mil. euro in 2008

Comertul electronic cu plata online: 53 mil. euro in 2008
06.01.2009, 14:15 16

Comertul electronic cu plata online prin card bancar a crescut in 2008 cu 53% fata de 2007, ajungand la valoarea de 53,1 milioane euro şi un numar de 652.000 tranzactii, conform datelor RomCard. Dintre acestea, in sistemul Gecad ePayment au fost inregistrate 541.800 tranzactii, la un volum de 46 milioane euro.

"Internetul este canalul care aduce multe oportunitati de vanzare si promovare la costuri mult mai reduse si va fi o parte importanta a strategiei companiilor pentru perioada urmatoare. Acesta este si motivul pentru care nu consider ca vom asista la o scadere a volumelor tranzactionate online sub nivelul anului 2008. Tendinta de creştere va continua, intr-un ritm mai ponderat, iar pentru finalul anului estimam o valoare totala a comertului electronic cu plata online de aproximativ 70 milioane euro", apreciaza Carmen Sebe, CEO al GECAD ePayment.

In ceea ce priveste produsele comercializate, topul vanzarilor a ramas relativ neschimbat in 2008 fata de 2007 produsele telecom ocupand primul loc, cu o pondere de 35%, categorie urmata de turism şi transporturi cu 26% şi e-tail cu 18%. In acelaşi timp insa, in 2008 s-a accentuat procesul de diversificare a pietei, iar cumparatorii au putut gasi pe Internet o gama tot mai larga de produse si servicii.

Comertul electronic a atras si atentia cluburilor sportive dar si a companiilor care activeaza in mediul artistic. Steaua, Rapid, Mircea Baniciu, Vita de Vie au decis in 2008 sa isi comercializeze produsele si prin intermediul Internetului. De asemenea, s-a observat o dezvoltare pe verticala a comertului electronic, aparand magazine online localizate, in special in sectorul turismului si in cel al florariilor online.

Spre deosebire de 2007 cand cele mai mari vanzari au fost inregistrate in ultimul trimestru, cea mai buna perioada a anului 2008 a fost trimestrul al doilea. Astfel, conform datelor RomCard, in perioada aprilie-iunie s-a inregistrat un volum total de 14 milioane euro, in timp ce in ultimul trimestru valoarea vanzarilor a fost de 13,4 milioane euro. "Vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna au crescut cu aproximativ 36% fata de aceeaşi perioada a anului 2007. Cu toate acestea, in a doua jumatate a anului trecut ritmul de crestere a incetinit uşor fata de primele luni, acesta fiind motivul pentru care perioada sarbatorilor de iarna nu a reusit sa atraga cele mai multe vanzari", explica Marin Mitroi, Director General RomCard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO