ZF 24

Comercianţii englezi îşi plâng de milă după eliminarea naţionalei de la Cupa Mondială de fotbal

Proprietarii de baruri şi restaurante, magazinele de articole sportive şi supermarketurile din Anglia se aşteptau la încasări mari şi chiar record pe perioada Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia, însă după eliminarea Angliei din turneul sportiv încă din faza grupelor ei „plâng în paharele de bere goale“, scrie The Guardian.

„Sunt mii de cârciumari în toată ţara care acum plâng în paharele de bere goale“, a spus Mark Borkowski, autorul mai multor cărţi în domeniul relaţiilor publice. „Oamenii din retail sunt cei care beneficiază de pe urma stării de spirit a naţiunii“, a adăugat el.

Fiecare gol marcat de Anglia ar fi adus încasări de aproape 200 de milioane de lire sterline (250 milioane euro) sectorului de retail alimentar şi sportiv, iar dacă echipa de fotbal a Angliei ar fi trecut de faza grupelor, britanicii ar fi cheltuit aproape 1,25 miliarde de euro, potrivit unor calcule efectuate înaintea începerii turneului sportiv de VoucherCodes.co.uk. Estimările oficiale indicau că veniturile industriei de retail ar fi avut cel mai rapid ritm de creştere înregistrat în ultimul deceniu. În luna mai, vânzările magazinelor sportive au fost cu 30% mai mari decât în anul precedent,  potrivit Biroului Naţional de Statistică.

JD Sports, principalul producător britanic de articole sportive, estima la începutul săptămânii trecute, când speranţele legate de CM erau ridicate, că va avea vânzări atât de mari datorită evenimentului sportiv încât nu îndrăznea să le facă publice de frică „să nu inducă“ în eroare investitorii. JD sports îşi calculează în prezent pierderile cu aprovizionarea excesivă. De pe urma eliminării premature a Angliei au avut de suferit şi retailerii din industria alimentară. Waitrose, una dintre cele mai mari companii de retail din Marea Britanie, anticipa la începutul turneului mondial vânzări la bere mai mari cu 50% şi dublarea celor la produsele alimentare pentru grătar.

„Eliminarea Angliei este cu siguranţă o veste proastă pentru retaileri“, a spus Bryan Roberts, analist la Kantar Retail.

Englezii se aşteptau ca turneul sportiv să aducă un impuls mai mare de 5% veniturilor din publicitate din Marea Britanie, alimentate de cheltuielile pentru reclamele speciale în care apar jucători englezi faimoşi cum ar fi portarul Joe Hart, care a apărut în spoturile publicitare pentru Gilette, Doritos şi Head & Shoulders, şi atacantul britanic Wayne Rooney, care a filmat pentru Samsung.

„Dacă Anglia ar fi mers mai departe am fi avut mai mulţi bani de publicitate pentru retail, fie că este vorba de pizza, grătare, orice pentru petrecerea timpului liber“, a spus Chris Locke, directorul de tranzacţionare al Starcom MediaVest Group, o agenţie de publicitate englezească. „Oamenii care nu au cumpărat produsele prezentate în reclame şi au economisit banii probabil că nu îi vor mai cheltui pe produse legate de turneul sportiv“, a adăugat el.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.