ZF 24

Comarket, market-place-ul B2B pentru HoReCa a luat o nouă finanţare de 150.000 euro. Proiectul este evaluat la 1,5 mil. euro în prezent

 Comarket, market-place-ul B2B pentru HoReCa a luat o...

Autor: Ioana Nita

24.09.2021, 08:00 258

Start-up-ul local Comarket, care a dezvoltat un market-place B2B pentru companiile din industria HoReCa, a atras o nouă finanţare, în valoare de 150.000 euro, şi se află în discuţii pentru o investiţie suplimentară tot de 150.000 euro. Noua finanţare a fost obţinută din partea unui grup de investitori de tip business angel, printre care şi Iulian Cîrciumaru, investitor activ în mai multe proiecte antreprenoriale. Totodată, în cadrul noii runde de finanţare, TZA Investors, un vehicul de investiţii controlat de fondatorii Ţuca Zbârcea & Asociaţii, şi-a majorat investiţia iniţială.

“Noua investiţie ne validează modelul de business şi arată că proiecţiile noastre privind evoluţia platformei şi scalabilitatea business-ului au fost cât se poate de realiste, în prezent existând toate premisele să fie îndeplinite. Pe termen scurt, ne dorim să atragem o finanţare internaţională complementară alături de mai mulţi investitori şi apoi să ne extindem plat-forma prin parteneriate noi cu furnizorii, producătorii locali şi integratorii naţionali şi in-ternaţionali”, a declarat Florin Maxim, CEO şi cofondator al Comarket. El a demarat proiectul alături de Eugen Zbîrcea şi Daniel Nanboe cu o investiţie iniţială de circa 100.000 euro, platforma de tip market-place fiind construită de compania Infinite IT Solutions care a investit la rândul ei 250.000 euro în partea de dezvoltare software. În toamna anului trecut, Comarket a reuşit să atragă o finanţare de 187.500 euro, din care 70.000 euro au fost obţinuţi de la TZA Investors, iar restul prin intermediul platformei de equity crowdfunding Seedblink.

În urma noii investiţii, valoarea Comarket a atins pragul de 1,5 milioane de euro, iar după a treia rundă de finanţare de 150.000 de euro din campania de pre-seed, valoarea companiei va depăşi 2 milioane euro.

Sumele atrase în ultima rundă de finanţare vor fi investite în digitalizarea procesului de achiziţii pentru mai mult de 500 de business-uri HoReCa, prin integrarea propriilor reţele de furnizori şi crearea de mini-ecosisteme de comandă. În acelaşi timp, pâna la finalul anului se urmăreşte şi implementarea unei centrale de achiziţii prin care jucătorii mici şi medii din piaţă să aibă acces la preţuri mult mai bune din partea furnizorilor şi producătorilor.

Marketplace-ul Comarket va intra în următoarea etapă de dezvoltare, în care oferta de pro-duse va fi atent verificată şi selectată din punct de vedere al preţului şi al relevanţei pentru jucătorii din ospitalitate, urmărindu-se un număr de 10.000 de articole disponibile la co-mandă naţional şi cu free delivery la începutul lui 2022. În prezent, Comarket are în porto-foliu peste 6.000 de articole.

Una din priorităţile echipei Comarket este integrarea producătorilor locali în platformă, iar principala provocare este rezolvarea disfuncţionalităţilor cu care aceştia se confruntă la cap-itolul logistică şi autorizaţii de comercializare. În acest sens, Comarket are în pregătire dez-voltarea de noi parteneriate cu integratori naţionali pentru a crea un kit de intrare în piaţa HoReCa pentru orice producător local, astfel încât produsele acestora să fie disponibile la nivel naţional.

Platforma Comarket oferă o soluţie rapidă şi eficientă de gestionare a activităţii de achiziţii în cadrul unui business HoReCa, oferind o alternativă modernă la metodele tradiţionale (vi-zita agentului de teren în locaţie, plasarea de comenzi prin SMS, Whatsapp sau telefon etc.). În plus, platforma automatizează un proces care se repetă aproape zilnic, oferind utiliza-torilor date privind istoricul comenzilor, centralizarea şi detaliile logistice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO