ZF 24

Colliers International, una dintre cele mai mari firme de consultanţă imobiliară din România: Piaţa de birouri este acum o "plăcin­tă" mult mai mare decât cea de retail. Dublăm numărul de angajaţi

Colliers International, una dintre cele mai mari firme de...

Autor: Cristi Moga

29.06.2014, 16:34 2114

Colliers International, una dintre cele mai mari firme de consultanţă imobiliară de pe piaţa locală, cu o cifră de afaceri de 3,5 mil. euro în 2013, potrivit datelor de pe site-ul Minis­terului de Finanţe, şi-a propus până la finalul acestui an dublarea echipei de consultanţi şi brokeri din departamentul de birouri şi o triplare a veniturilor realizate din acest sector, potrivit Georgianei Andrei, cea care a fost numită recent pe poziţia de director office & retail agency, devenind practic numărul doi în firmă.

Andrei, 33 de ani, lucrează în Colliers de 11 ani şi din 2009 coordonează departamentul de retail al firmei, dar spune că piaţa de birouri oferă acum perspective mult mai bune consultanţilor, dată fiind apetenţa companiilor internaţionale de a deschide în Bucureşti şi oraşele mari noi centre de servicii externalizate.

„Piaţa de birouri este în prezent o «plăcin­tă» mult mai mare decât cea de retail şi este unul dintre cele mai profitabile departamente. Vrem ca până la finalul anului să dublăm echipa în cadrul departamentului de birouri şi să triplăm veniturile, astfel încât să ne apropiem de un rulaj de două milioane de euro“, a declarat Georgiana Andrei.

Colliers are în prezent un departament de birouri format din şase oameni, iar în primul trimestru veniturile generate au crescut de circa zece ori faţă de perioada similară a anului precedent, ca urmare a intermedierii unor tranzacţii cu o suprafaţă de peste 30.000 mp, inclusiv cea mai mare tranzacţie din piaţă, închirierea de către Vodafone a unui spaţiu de 16.000 mp în turnul Bucharest One aflat în construcţie în nordul Capitalei.

 

Georgiana Andrei, director office & retail agency în cadrul Colliers International: Chiria cu spaţiile de birouri reprezintă între 5 şi 7% din costurile unei companii. Vrem să creştem nivelul de transparenţă din piaţă astfel încât companiile să aibă toate informaţiile de care au nevoie pentru a-şi lua mai uşor deciziile. Totodată, vreau să schimb atitudinea de «lupi» a brokerilor din piaţa de birouri pentru a forma o echipă care să lucreze bine împreună, cum se în­tâmplă la retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO