ZF 24

Cele mai mari zece companii din România şi-au majorat vânzările cu aproape 20% în primul semestru din 2018 faţă de S1 2017

Primul semestru din 2018, rezultate record pentru mariile companii. Cum va fi anul?

Cele mai mari zece companii din România şi-au majorat...

Autor: Dana Ciriperu

31.12.2018, 15:00 717

Cele mai mari zece companii din România sunt responsabile de 7% din cifra de afaceri totală din economie.

 

Cifra de afaceri cumulată a celor mai mari zece companii din România s-a majorat cu 18% în primul semestru din acest an, la 55 mld. lei, arată o analiză a ZF pe baza datelor publice, companiile lider de piaţă din auto, comerţ, bunuri de larg consum şi industrie petrolieră raportând creşteri de vânzări cuprinse între 8,1% şi 48,9%.

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, şi-a majorat cifra de afaceri cu 13,9%, la 13,2 mld. lei în primele şase luni din 2018, rezultat anticipat odată cu creşterea ponderii Duster în totalul producţiei de maşini a fabricii de la Mioveni.

Tot în zona auto, şi fabrica de cutii de viteză a grupului german Daimler se îndreaptă  spre un nou prag, de 8 mld. lei în 2018, după un plus de 13% în primul semestru din acest an.

Rezultatele iau în calcul topul celor mai mari companii din 2017 după cifra de afaceri clasament ce s-ar putea modifica în 2018 după galopul unor companii precum Ford.

Şi cele trei companii din industria petrolieră prezente în top zece - OMV Petrom Marketing, Rompetrol Rafinare şi Lukoil România – au afaceri în creştere cu 16%, 49% şi 19%. În cazul grupurilor OMV Petrom şi Rompetrol, analiza a inclus doar cea mai mare entitate fiscală după venituri, în condiţiile în care ambele grupuri au câte două firme în top zece.

În primul semestru doar două din cele mai mari zece companii au avut creşteri de vânzări de o cifră, toate celelalte raportând un ritm double digit în perioada ianuarie - iunie 2018 faţă de acelaşi interval din 2017.

Kaufland, cel mai mare retailer local din zona de comerţ alimentar, şi-a majorat cifra de afaceri cu 9%, la 5,1 mld. lei, arată datele publice, rezultat cu care grupul german îşi consolidează poziţia pe o piaţă din ce în ce mai competitivă. În primul semestru magazinele Kaufland au dublat rata de creştere faţă de 2017. Carrefour şI Lidl, companii aflate pe locurile doi şi trei în comerţul alimentar, au raportat vânzări în creştere cu 15,7%, respectiv 19% faţă de primul semestru din 2017.

Şi pentru reţeaua de bricolaj Dedeman Bacău, cea mai mare companie antreprenorială din România, controlată de Adrian şi Dragoş Pavăl, primul semestru din 2018 a generat rate de creştere de peste 15%. Compania a depăşit 3 mld. lei în S1 2018, iar numărul mediu de salariaţi a trecut pentru prima dată de 10.000 de oameni. Dedeman este singura

companie antreprenorială cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro.

Cele mai mari zece companii din România sunt responsabile de 7% din cifra de afaceri totală din economie. Iar când 7% din economie creşte cu aproape 20%, imaginea care se conturează arată un an 2018 cu cifre record, la fel ca 2017.

În 2017, cifra de afaceri totală a companiilor şi a băncilor (700.000 de entităţi fiscale cu bilanţ depus) s-a majorat cu 8%, la 1.401 mld. lei (305 mld.euro). A fost pentru prima dată când veniturile raportate au depăşit recordul stabilit în 2008 în euro, dar cu un curs de 3,68 lei/euro atunci faţă de 4,66 lei/euro în 2017. Când au tras linie, companiile locale au rămas cu un profit net de 79 mld. lei (17 mld. euro), în creştere cu 39% faţă de 2016 şi o marjă de 6%, record şi ea pentru economia românească. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO