ZF 24

Cei mai bogaţi mănâncă cel mai ieftin. Paradoxul mărcilor private: bogaţii Europei mănâncă mai multe produse „no-name“ decât românii, care încă mai caută branduri consacrate

În România, consumatorii aleg încă să cumpere mărci internaţionale sau locale, în timp ce în ţări precum Germania şi Elveţia produsele „no name“, mărci private ale reţelelor de magazine, deţin aproape jumătate din vânzări.

Mărcile private, creaţia reţelelor de comerţ modern, au ajuns să mănânce până la 50% din volumele de vânzări de alimente, băuturi sau bunuri de îngrijire, cota de piaţă fiind mai mare în Occident, mai exact, paradoxal, în ţările cu cele mai dezvoltate economii din Europa. Astfel, în Spania, Elveţia şi Marea Britanie unu din două produse cumpărate în 2019 a fost marcă privată, potrivit celui mai recent raport al Asociaţiei Europene a Mărcilor Private (PLMA) care citează date ale companiei de cercetare de piaţă Nielsen. România nu este inclusă pe lista celor 19 ţări analizate, însă ponderea în volumele de vânzări ale produselor Pilos, K-Classic sau Boni este estimată de ZF la 30-35%. Pentru aceste produse există doar date privind cota de piaţă în valoare, mai exact ele au ajuns să cucerească 16% din vânzările de bunuri de larg consum estimate la 20 mld. euro. Astfel, românii cumpără mărci private de 3,2 mld. euro, cota de piaţă în valoare fiind mult sub cea în volum.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.