ZF 24

Ce spune un pilot de raliuri despre şoferii români: După ce trec graniţa în Ungaria, toţi respectă legea

Ce spune un pilot de raliuri despre şoferii români:...

Autor: Bogdan Alecu

29.12.2013, 13:15 3832

Marco Tempestini, italianul care deţine echipa de raliu Napoca Rally Academy, şi care anterior a fost şi preşedintele camerei de comerţ italiene la Bucureşti, spune că România trebuie să înăsprească actualul Cod Rutier iar autorităţile să se asigure că toţi şoferii îl respectă. Tocmai pentru că în prezent cei mai mulţi dintre şoferi nu respectă Codul Rutier au şi loc atât de multe accidente cu răniţi pe şoselele din România.

„Pentru studii, la Cluj noi urmărim o maşină care circulă de la Cluj la Oradea, după care iese din ţară şi intră în Ungaria. Acelaşi şofer care conduce agresiv şi nu respectă aproape nicio regulă în România după ce trece graniţa devine un şofer foarte cuminte. De ce? Pentru că ungurii sunt foarte aspri şi dau amenzi de sute de euro. Deci de ce nu se aplică aceleaşi reguli şi aici? Şoferii români au nevoie de „bici”. Desigur, sunt şi şoferi buni şi corecţi aici. Dacă respectarea regulilor în România nu vine de la sine atunci trebuie reglementat acest lucru”, a spus Marco Tempestini. De asemenea, el a subliniat că nu este de acord cu noua toleranţă faţă de alcool la volan propusă prin noul cod rutier. „Trebuie să mai treacă câţiva ani în care să se reducă numărul accidentelor şi poliţia rutieră trebuie să fie foarte atentă la respectarea legii de către şoferi”, a spus Tempestini.

El a pus bazele şcolii în urmă cu doi ani, iar acum aceasta are centre în Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Sibiu. Pe acest segment de business se mai află şi fostul pilot de raliu Titi Aur.

Şcolile de condus defensiv au ca scop înstruirea şoferilor şi perfecţionarea noţiunilor învaţate în şcolile de specialitate. De asemenea, în cadrul acestora şoferii învaţă cum să acţioneze în situaţii limită când riscă pierderea controlului maşinii dar şi cum să prevină aceste situaţii.

„În România este o foarte mare problemă cu siguranţa rutieră din cauza numărului ridicat de accidente. Doar de infarct mor mai mulţi oameni.

În fiecare an mor aproape 3.000 de oameni în accidente rutiere iar 10.000 sunt răniţi. Din acest lucru, Napoca Rally Academy vrea să dezvolte un business pe acest domeniu, dar business cu un element social”, a spus Marco Tempestini, cel care pe lângă echipa de raliu mai deţine în judeţul Cluj şi o fabrică de textile, iar anterior a fost şi preşedintele camerei de comerţ italiene în România.

În 2014 pilotul italian are în plan să atragă 5.000 de cursanţi la şcoala de condus defensiv, în condiţiile în care mai bine de jumătate din locuri sunt deja contractate.

„Împreună cu Titi Aur dorim să înfiinţăm o asociaţie de Safety Driving şi să discutăm cu asiguratorii pentru a reduce tarifele pentru şoferii care au astfel de cursuri. În România firmele de asigurări au mai multe plăţi decât venituri în urma poliţelor de tip Casco. Un astfel de acord se va încheia odată cu creştere costurilor legate de asigurări”, a subliniat pilotul de raliuri.

Şcolile de şoferi din România şi cele din Vest au standarde foarte diferite, în condiţiile în care acestea nu pregătesc corect cursanţii.

„Noi de multe ori ne luptăm cu probleme legate de ce învaţă şoferii la aceste şcoli. Spre exemplu, cei mai mulţi învaţă la şcoala de şoferi că întâi trebuie apăsat ambreiajul şi apoi frâna, când se frânează, ceea ce este total greşit deoarece astfel şoferul poate pierde controlul maşinii. Instructorii apelează la astfel de trucuri pentru a-şi proteja maşina şi pentru a nu risca oprirea motorului, nu pentru a-i învaţa pe cursanţi. Este foarte greşit deoarece aşa maşina frânează mai greu şi are mult mai puţină aderenţă”, a spus Tempestini.

În ceea ce priveşte şcoala de pilotaj defensiv, pilotul a luat ca ca exemplu şcolile din Germania şi Italia.

În România compania centre la Cluj, Bucureşti, dar şi în Timişoara şi Sibiu, iar printre clienţi se numără şi Leaseplan, cea mai mare firmă de leasing operaţional de pe piaţa locală, cu o flotă de peste 8.000 de maşini.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO