ZF 24

Câte reclamaţii primesc Orange, Vodafone şi Telekom în România şi în cât timp le rezolvă?

Câte reclamaţii primesc Orange, Vodafone şi Telekom...

Autor: Adrian Seceleanu

01.02.2015, 13:17 3039
n ce priveşte reclamaţiile făcute de clienţi în legătură cu serviciile de acces la internet, operatorii publică o serie de date, ca urmare a unor reguli emise de ANCOM, care creionează într-o oarecare măsură o imagine asupra situaţiei de pe piaţă.
 
Câte reclamaţii au primit în total operatorii? Cifra nu este cunoscută câtă vreme obligaţiile de raportare impuse de ANCOM au fost unele extrem de blânde. Companiile nu publică de fapt nici măcar numărul de reclamaţii la un anume număr de clienţi, ci doar o valoare de tipul 0,00x, reprezentând rezultatul împărţirii numărului de reclamaţii la numărul total de clienţi. Mai exact, operatorii raportează astfel numărul de reclamaţii primite în trimestrul patru din 2014: Orange - 0,0004; Vodafone - 0,0053; Telekom - 0,0025; RCS&RDS - 0,075. Cum se “traduc“ aceste date sau cum ar fi putut cere ANCOM operatorilor să publice aceste date? În ultimul trimestru din anul trecut frecvenţa reclamaţiilor raportată de companii era următoarea: Orange - 4 reclamaţii la fiecare 10.000 de clienţi pentru serviciul de net; Vodafone - 53 de reclamaţii la 10.000 de clienţi de net; Telekom - 25 de reclamaţii la 10.000 de clienţi de net. RCS&RDS, care nu a publicat pe site încă parametrii de calitate pentru al patrulea trimestru din 2014 - aşa cum cere ANCOM, înregistra în trimestrul al treilea un număr de 75 de reclamaţii la fiecare 1.000 de clienţi la serviciul de internet fix şi mobil.
 
În cât timp răspund operatorii reclamaţiilor? Termenele pot ajunge la sute de ore, arată propriile raportări ale operatorilor, iar cele mai lungi termene sunt înregistrate de Telekom, în ciuda îmbunătăţirii semnificative a situaţiei în raport cu al doilea trimestru al anului, când doar o jumătate din reclamaţii erau rezolvate în termenul legal.
 
La jumătatea anului 2014 în România existau peste 14 milioane de conexiuni mobile la internet, dintre care 8,5 milioane prin 3G şi 4G, şi doar 253.000 prin 4G.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO