ZF 24

Cât va costa o sticlă de votcă şi una de whisky după majorarea accizei la alcool

Cât va costa o sticlă de votcă şi una de whisky după...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

31.07.2013, 11:45 5817

Majorarea accizei la alcool cu circa 33% de la 750 de euro pe hectolitru, cât este în prezent, până la 1.000 de euro pe hectolitru va aduce o creştere a preţurilor băuturilor alcoolice cu până la 25% iar cele mai afectate vor fi băuturile ieftine, în special spirtoasele cu arome (ţuica, palinca), însă nu vor scăpa de efectele acestei măsuri nici băuturile „fine” precum whisky-ul sau votca, potrivit datelor din industria de profil.

Florin Rădulescu, directorul general al Prodal’94, companie care are în portofoliu vodca Stalinskaya, spune că dacă acum o sticlă de vodcă în retail costă circa 43 de lei, după 1 septembrie atunci când măsura de creştere a accizei ar putea intra în vigoare, preţul unei sticle de votcă va ajunge la aproximativ 49 de lei, adică avea o scumpire de circa 14%.

„Populaţia va resimţi acestă creştere (a preţurilor nr.), dacă se va aplica de la 1 septembrie, în maximum o lună de la aplicare, deci odata cu luna octombrie”, este de părere Rădulescu. Segmentul de votcă este unul dintre cele mai importante pe piaţa de 750 de milioane de euro a băuturilor alcoolice, înregistrând în ultimii ani un avans considerabil datorită uşurinţei cu care această băutură se poate folosi în cocktailuri.

Pe de altă parte, Tudor Furir, managing director al importatorului de băuturi spirtoase Pernod Ricard România, care are în portofoliu whisky-ul Ballantine’s, dă exemplul unei sticle de whisky care în prezent costă 50 de lei, iar după ce măsura de creştere a accizei va intra în vigoare, aceasta va avea un preţ cu 10% mai mare, adică 55 de lei.

Whisky-ul este a patra categorie de băuturi spirtoase în preferinţele românilor după băuturile cu arome, brandy şi votca, românii consumând circa 4,4 milioane de litri din această băutură anual. Valoarea segmentului de whisky se situează în jurul a 85 de milioane de euro. Pe această piaţă, cele mai mari vânzări sunt înregistrate de whisky-ul Jack Daniel’s, importat de BDG Import, J&B, din portofoliul PPD România şi whisky-ul Ballantine’s, produs de Pernod Ricard. Aceste trei mărci alături de alte şapte acoperă circa 90% din consum, cu o valoare totală de 80 de milioane de euro, conform calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare IWSR.    

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO