ZF 24

Branko Roglic, unul dintre cei mai bogaţi oameni din Croaţia, este la un pas să cumpere Interbrands, cea mai mare firmă de distribuţie din România, care este deţinută de libanezi

Branko Roglic, unul dintre cei mai bogaţi oameni din...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

30.01.2019, 16:31 1088

Grupul Orbico, deţinut de Branko Roglic, unul dintre cei mai mari antreprenori din Croaţia, va prelua pachetul majoritar de acţiuni al Interbrands Marketing & Distribution, de la grupul Holson din Cipru, în spatele căruia se află acţionari libanezi, scrie presa croată. Interbrands Marketing & Distribution este cel mai mare jucător de pe piaţa de distribuţie. 

Orbico va deveni acţionarul unic al companiei Interbrands Marketing & Distribution în mai multe etape, iar procesul de preluare intergrală se va termina în maximum trei ani, conform sursei citate. Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită. 

Interbrands Marketing & Distribution a ajuns în 2017 (ultimele date disponibile) la afaceri de 856 de milioane de lei (peste 187 mil. euro), în creştere cu circa 10% faţă de anul precedent. 

Interbrands Marketing & Distribution şi-a început activitatea în 1993, atunci când a făcut un parteneriat cu Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum. Ulterior, compania s-a dezvoltat, având în prezent parteneri precum British American Tobacco (BAT), Henkel, Nestlé, 3M sau Philip Morris, conform ultimelor date. Interbrands a semnat în prima jumătate a anului 2014 un contract cu producătorul de ţigarete Philip Morris. Parteneriatul a venit în contextul în care partenerul anterior al Philip Morris - Top Brands Distribution - a intrat în insolvenţă şi mai apoi în faliment.

 În ultimii ani, Interbrands a devenit principalul distribuitor de ţigarete, însă nici sectorul de cosmetice şi nici cel de produse alimentare nu au rămas în urmă. Interbrands oferă servicii integrate a lanţului de apro­vizio­nare, acoperind importul, logistica, mar­ke­tingul, distribuţia, promovarea, dez­vol­­tarea de produs, merchandising şi încasare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO