ZF 24

Brandurile de modă din portofoliul lui Octavian Radu îşi încearcă norocul pentru a doua oară în România, sub alţi francizaţi

Brandurile de modă din portofoliul lui Octavian Radu...

Autor: Cristina Roşca

27.04.2014, 00:09 3676

Grupul britanic Debenhams negociază revenirea pe piaţa locală sub umbrela francizatului din Bulgaria, la un an după ce omul de afaceri român Octavian Radu a închis ultimele două magazine ale brandului şi a renunţat la franciză. Franciza altor două branduri care au făcut anterior parte din portofoliul lui Radu - Springfield şi Women’Secret - a fost preluată de o altă companie, Peeraj Brands Internaţional.

Aceste mutări arată că brandurile străine din eşalonul doi mai dau o şansă pieţei din România, dominată de giganţii Zara, H&M şi C&A.

Antreprenorul Octavian Radu anunţa în urmă cu un an că şi-a încheiat toate socotelile cu moda după ce a renunţat şi la ultimul său brand, Debenhams. În anii de boom economic el crease un adevărat imperiu în lumea locală a modei, strângând în portofoliu peste zece francize ale unor branduri precum Aldo, Debenhams sau Mandarina Duck. Deşi el a renunţat la toate brandurile, o parte dintre acestea s-au întors pe piaţa locală sau au planuri să revină pentru a testa din nou apetitul de shopping al consumatorilor români, însă sub umbrela altor francizaţi.

Astfel, Springfield şi Women’ Secret sunt acum în portofoliul grupului Peeraj Brands International, care deţine circa 40 de magazine sub zece branduri, printre care CCC (încăl­ţăminte) sau Piazza Italia (modă). Grupul este în prezent unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa francizelor de modă din România. Anterior, Peeraj Brands Interna­tional a deţinut şi o parte dintre magazinele Mango în franciză, însă a renunţat după ce grupul spaniol a intrat direct.

Acum sub brandurile Springfield şi Women’Secret sunt deschise în total două magazine.

„În momentul în care am preluat francizele anul trecut mai erau deshise un magazin Women’Secret în Feeria (complexul Băneasa, n.red.) şi unu Springfield în AFI Palace Cotroceni. Am păstrat ambele magazine pentru că amândouă au avut întotdeauna rezultate bune. Mai mult, vrem să ne extindem, avem în plan în viitorul apropiat cel puţin un magazin Springfield la Cluj”, spune Sachin Arora, country manager pe România al Peeraj Brands International. El precizează că există planuri de expansiune pentru ambele branduri, însă deschiderile pentru 2014 sunt deja puse la punct, iar focusul va fi pe brandul fanion CCC. Sub acest brand au fost deschise în mai puţin de doi ani peste 20 de magazine şi loc de expansiune încă mai există. Brandul polonez de încălţăminte se bate pe segmentul „low-cost” cu Leonardo şi Deichmann.

Antreprenorii români şi moda

Brandurile Springfield şi Women’Secret au trecut în România prin mâinile mai multor francizaţi, grupul Peeraj Brands Internaţional fiind cea de-a treia companie care îşi încearcă norocul cu ele. Astfel, iniţial a fost Vicenţiu Zorzolan, apoi Octavian Radu şi acum Peeraj Brands Internaţional. Antreprenorul român Vicenţiu Zorzolan spunea anterior că el a ieşit din modă în 2011 după ce i-a vândut francizele Esprit, Springfield, Women'Secret şi Peacocks lui Octavian Radu. Acesta din urmă a ieşit şi el din acest business doi ani mai târziu, însă a renunţat la branduri treptat.

Până în 2007 Vicenţiu Zorzolan a fost partenerul lui Octavian Radu, deţinând împreună AAV Group şi Fashion Retail Group, ambele cu activităţi în domeniul de modă.

În urmă cu circa patru ani cei doi oameni şi-au împărţit businessurile. Astfel, Octavian Radu a cedat participaţia sa de 40% deţinută la AAV Group lui Vicenţiu Zorzolan, care a ajuns astfel la un pachet de 100% din titlurile companiei care deţinea brandurile Esprit, Springfield şi Women' Secret.

La râdul său, Zorzolan a renunţat la pachetul de 33,4% din actiunile Fashion Retail Group (FRG), companie ce deţinea franciza brandului britanic Debenhams pentru România şi alte 13 pieţe din Europa Centrală şi de Est. Ultimele planuri dezvăluite de companie pentru Debenhams erau conturate pentru 15 ani şi vizau deschiderea a 75-150 de magazine, atât în spaţii stradale, cât şi în centre comerciale. Ulterior, în criză, antreprenorul şi-a concentrat atenţia pe piaţa locală. 

În cel mai bun moment al său Debenhams ajunsese local la o reţea de opt magazine dintre care şapte în România şi unu în Republica Moldova. Primul magazin a fost deschis în urma unei investiţii de 2,5 milioane de euro în Bucureşti Mall. Amplasată pe două etaje, această unitate a fost printre ultimele închise.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO