Brandul de modă U.S.Polo Assn a ajuns în România la afaceri de 6,2 milioane de euro anul trecut, în creştere cu 15% faţă de 2014, potrivit estimărilor companiei.
În prezent sub acest brand sunt deschise local şapte magazine în marile oraşe ale ţării, respectiv Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Timişoara. Compania caută însă să se extindă, fiind vizate Braşovul şi Clujul. Brandul este adus pe piaţa locală în sistem de franciză de compania Fashion Moda SRL, aceasta fiind cea care va realiza şi în continuare expansiunea. Franciza este astfel una cu regim închis.
Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii.
Brandul U.S.Polo Assn este prezent pe piaţa locală din 2007 şi se adresează clienţilor cu venituri peste medie. Produsele U.S.Polo Assn sunt certificate de către Asociaţia de Polo din Statele Unite, entitatea care guvernează acest sport chiar din 1890, se arată pe site-ul companiei. Deşi iniţial brandul oferea produse de îmbrăcăminte pentru bărbăţi, femei şi copii, gama de articole s-a extins şi acum include bagaje, ceasuri, pantofi şi chiar decoraţiuni interioare. Brandul a avut o extindere globală, pornind din America de Nord, „cucerind“ America de Sud. Apoi a trecut Oceanul şi a ajuns în Europa continuându-şi aventura în Asia şi India. În Europa, brandul s-a concentrat cu precădere pe zona de sud-est, după cum arată informaţiile de pe site-ul companiei. La nivel mondial U.S.Polo Assn este deja prezent în 135 de ţări. Un român cheltuie lunar 17 dolari pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin decât un neamţ. Totuşi, românii alocă cea mai mare parte din salariul lunar, de 4,2%, situaţie ce confirmă astfel că aceştia sunt mai dispuşi să cheltuie bani pe haine şi încălţăminte.
Cu salarii de opt ori mai mici decât în Germania, dar cu preţuri similare la haine şi pantofi, românii ajung să aloce lunar cea mai mare pondere din venit pentru achiziţiile de modă.