ZF 24

Brandul de bere Heineken a avut o creştere de peste 10% în primul semestru

Brandul de bere Heineken a avut o creştere de peste 10%...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

31.07.2018, 11:26 358

Heineken, unul dintre cele vândute branduri de bere de pe plan local, a avut în primul semestru o creştere a volumelor de două cifre (peste 10% n-red.), arată cel mai recent raport al companiei mamă din Olanda.

Brandul a avut creşteri similare şi în Polonia, Rusia, Marea Britanie, Nigeria, Brazilia sau Mexic.

Per total, volumele brandului au crescut cu 7,5% în primul trimestru, în timp ce la nivel de grup indicatorul a avansat cu 4,5%.

Pe de altă parte, veniturile nete ale companiei au ajuns la peste 10 miliarde de euro, în creştere cu 4,2% faţă de primul semestru al anului trecut. Profitul net al companiei a ajuns cu 950 de milioane de euro, în creştere cu 9,1% faţă de primul semestru din anul 2017.

Anul trecut, grupului Heineken a avut venituri nete de 21,8 miliarde de euro. În România, compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1,16 miliarde de lei ( 254 mil. euro), în scădere cu 4% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. 

Grupul olandez Heineken are patru fabrici în România, la Miercurea-Ciuc, Craiova, Constanţa şi Târgu-Mureş. Compania are în portofoliu mărci de bere precum Heineken, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau şi Neumarkt şi mărci de cidru precum Strongbow, Old Mout Cider, Livada Secretă şi Cidru Mândru.

În 2015, compania a intrat pe piaţa de cidru cu brandul Strongbow, fiind pionier pe acest segment. Ulterior, olandezii au adus pe piaţa locală şi cidrul Old Mout Cider, iar anul trecut au început să producă cidru în fabrica din Miercurea-Ciuc. Onno Rombouts, cel care conduce de circa cinci ani operaţiunile locale ale Heineken, spunea recent că Heineken este de departe cel mai mare jucător din piaţa de profi

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO