ZF 24

BCR a concediat 1.200 de salariaţi din reţea şi a angajat 400 de tineri în regim part-time

Dana Demetrian, director reţea retail BCR: Nu am reorganizat BCR pentru că cineva ne-a solicitat acest lucru, ci pentru că piaţa cere să faci reorganizare perio­dic

Dana Demetrian, director reţea retail BCR: Nu am reorganizat BCR pentru că cineva ne-a solicitat acest lucru, ci pentru că piaţa cere să faci reorganizare perio­dic

Autor: Raluca Ghinea

19.12.2013, 19:37 3165

BCR, cea mai mare bancă locală după activele de­ţinute, a concediat anul acesta 1.200 de sala­riaţi cu normă întreagă pe segmentul de retail ban­king şi a angajat 400 de persoane cu ju­mă­ta­te de normă, pe o nouă structură de orga­ni­zare. Oficialii băncii susţin că eficienţa perso­na­lului a crescut astfel cu 30-50% faţă de anul trecut.

„Pe retail avem minus 1.200 de persoane în aceas­tă perioadă, dar am introdus şi conceptul de part-time în bancă, 400 de persoane au in­trat în bancă cu program part-time. Dintre aceş­tia, doar un număr foarte mic se regăsesc din cei care au plecat, pentru că mulţi au optat pen­tru program full-time, în general au fost in­trări noi“, a declarat Dana Demetrian, director reţea retail BCR.

Ea a arătat că procesul de reorganizare s-a re­a­lizat într-o perioadă de şase luni, fără efecte ne­ga­tive asupra profitabilităţii băncii, iar efi­cien­ţa s-a îmbunătăţit cu 30-50%, în funcţie de seg­mentul de produse. Angajaţii part-time câş­ti­gă cât un consilier, raportat la norma de muncă.

„Ne aşteptăm să ajungem la 20-30% eficienţă într-un an normal, anul viitor se va simţi efectul cel mai bine, după ce reorganizăm şi unităţile. (...) Nu am reorganizat BCR pentru că cineva ne-a solicitat acest lucru, ci pentru că piaţa cere să faci reorganizare perio­dic“, a mai spus Demetrian.

Costurile reorganizării au fost prevăzute în bugetul băncii, iar estimările nu au fost depăşite, nici măcar atinse, potrivit oficialului BCR. Pentru anul următor, banca are un pro­gram de training şi de certificare structurat pen­tru tot personalul care vizează segmentul de retail.

Pe retail, BCR vizează să aibă o cotă de pia­ţă de minimum 20% pentru creditele nou-acor­date, atât garantate, cât şi negarantate.

„Vrem să creştem portofoliul pe ambele segmente, credite garantate şi negarantate, obiectivul nostru este să atingem o cotă de 24%. Va fi dificil să creştem portofoliul întru­cât există o presiune încă pe partea de credite de consum din cauza reducerii tot mai mult a perioadei de creditare, limitată de regle­men­tă­rile BNR“, a afirmat Andrew Gerber, direc­to­rul managementului produselor retail din BCR.

Banca va continua să pună accentul pe cre­ditarea în monedă naţională, dar are în vedere şi încurajarea economisirii. În ceea ce priveşte costurile creditării în lei, Gerber a arătat că dobânzile vor scădea în condiţiile reducerii costului finanţării în lei pe piaţa interbancară.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.12.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO