ZF 24

Asiguratorii, obligati sa raspunda in 30 de zile la orice reclamatie a clientilor

04.03.2010, 18:02 30

Companiile de asigurari vor fi obligate sa raspunda in cel mult30 de zile la reclamatiile primite de la clienti si sa implementezesisteme online de primire a reclamatiilor, potrivit unui proiect denorma publicat pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor(CSA).

In prezent companiile de asigurari raspund reclamatiilor in termeneprevazute de normele lor interne, diferite de la un asigurator laaltul. Doar CSA este obligata de legislatia in vigoare sa raspundain termen de 30 de zile reclamatiilor primite de laasigurati.

Astfel, in maximum o luna de la intrarea in vigoare a normei CSAasiguratorii vor fi obligati sa elaboreze proceduri de primire sisolutionare a reclamatiilor, inclusiv pe cale amiabila, dar si unsistem online prin intermediul caruia clientii sa poata trimitereclamatii. Si intermediarii din piata asigurarilor vor fi obligatisa raspunda la reclamatii in cel mult o luna de la inregistrareaacestora, indiferent daca raspunsul este favorabil sau nu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO