Caută doar în titlu
ZF 24

ARILOG, asociaţia companiilor din logistică, solicită Guvernului să ţina cont şi să protejeze toate domeniile de activitate care contribuie la procesul vital de livrare a alimentelor şi medicamentelor către populaţie

ARILOG - Asociaţia Specialiştilor din Logistică, Depozitare şi Transport solicită,  într-o scrisoare deschisă, Guvernului României şi Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă să ţină cont şi să protejeze toate domeniile de activitate care contribuie la procesul vital de livrare a alimentelor şi medicamentelor către populaţie, care implică atât activităţile de transport/distribuţie, cele de depozitare şi de manipulare a mărfurilor, cât şi cele din industria ambalajelor aferente.

"Aşadar, ţinând cont că o dată cu creşterea volumelor de mărfuri alimentare şi de strictă necesitate distribuite, a crescut şi nevoia suplimentară de angajaţi, considerăm că trebuie reglementat de urgenţă un cadru legal facil prin care să se redistribuie forţa de muncă.

Există numeroase domenii care au închis activitatea şi care au angajaţii în somaj tehnic: fabrici automotive, turism, horeca (restaurante, baruri, hoteluri). Acest personal trebuie să fie accesibil uşor companiilor a căror activitate este vitală în aceste momente, pentru procesele de muncă care nu necesită personal specializat (firme producătoare de alimente, magazine alimentare, activităţi de depozitare), pentru a suplimenta eventuale îmbolnăviri de coronavirus şi concediile pentru supravegherea copilului, susţin reprezentanţii ARILOG.

De asemenea, considerarea întregului lanţ logistic este esenţială pentru a evita sincope şi blocaje.

“Trebuie protejate cu prioritate toate activităţile din lanţul de aprovizionare, inclusiv industria ambalajelor (primare şi secundare), precum şi serviciile conexe (retur şi mentenanţă a ambalajelor).

Dacă industria ambalajelor se blochează sau îşi întrerupe temporar activitatea, industria bunurilor alimentare nu îşi mai poate continua activitatea de aprovizionare către piaţa din România deoarece nu primesc ambalaje şi consumabile necesare pentru transportul mărfurilor în siguranţă, către depozite şi mai departe către magazine, spitale şi farmacii. In plus, camioanele şi stivuitoarele trebuie să funcţioneze, suportul primit de la distribuitorii din aceste domenii fiind esenţial în această perioadă”. Reprezentanţii ARILOG spun că există semnale de la parteneri că în Italia şi Spania aceste domenii de activitate au fost suspendate nefiind considerate importante, iar acest fapt a dus la blocaje în lanţul de aprovizionare.

“Având aceste exemple concrete, propunem considerarea măsurilor necesare pentru a nu repeta aceleaşi greşeli”.

 

Prezentăm mai jos scrisoarea deschisă:

 

Către Guvernul României

Către Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă

Domnului Ludovic Orban - Prim-Ministrul României

Doamnei Violeta Alexandru – Ministrul Muncii

Domnului Florin Cîţu – Ministrul Finanţelor

Domnului Virgil Popescu – Ministrul Economiei

Domnului Lucian Nicolae Bode – Ministrul Transporturilor

Domnului Marcel Vela – Ministrul Afacerilor de Interne

 
 

Având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice internaţionale determinată de răspândirea

coronavirusului SARS-CoV-2 şi prioritizând lanţul de aprovizionare cu alimente, bunuri de largmconsum şi medicamente ARILOG - Asociaţia Specialiştilor din Logistică, Depozitare şi Transport, în numele membrilor săi, vă solicită să ţineţi cont şi să protejaţi toate domeniile de activitate care contribuie laprocesul vital de livrare a alimentelor şi medicamentelor către populaţie, care implică atât activităţile de transport/distribuţie, cele de depozitare şi de manipulare a mărfurilor, cât şi cele din industria ambalajelor aferente. Astfel, pentru a asigura o activitate cât mai aproape de normal pentru aceste domenii de activitate, menţionăm următoarele:

 
 

1. Acum mai mult ca oricând, în lanţul de aprovizionare al alimentelor şi medicamentelor este nevoie de asigurarea şi prezenţa forţei de muncă

Volumele crescute de mărfuri alimentare şi de strictă necesitate distribuite, au generat o nevoie suplimentară de angajaţi.

Trebuie reglementat de urgenţă un cadru legal facil prin care să se redistribuie forţa de muncă. Există numeroase domenii care au închis activitatea şi care au angajaţii în somaj tehnic: fabrici automotive, turism, horeca (restaurante, baruri, hoteluri). Acest personal trebuie să fie accesibil uşor companiilor a căror activitate este vitală în aceste momente, pentru procesele de muncă care nu necesită personal specializat (firme producătoare de alimente, magazine alimentare, activităţi de depozitare), pentru a suplimenta eventuale îmbolnăviri de coronavirus şi concediile pentru supravegherea copilului.

Ar fi ideal să se reglementeze legal includerea acestor activităţi în lista celor considerate strategice în această criză, precum domeniile sănătate/poşta/ telecomunicaţii/utilităţi.

 

2. Considerarea întregului lanţ logistic este esenţială pentru a evita sincope şi blocaje

Trebuie luate în considerare şi protejate cu prioritate toate activităţile din lanţul de aprovizionare, inclusiv industria ambalajelor (primare – folii de plastic şi aluminiu, sticle PET sau sticlă, care sunt în direct contact cu alimentele sau băuturile şi cele secundare care susţin ambalarea pe durata transportului – folie strech, cutii de carton, cutii de plastic şi paleţi), precum şi serviciile conexe (retur şi mentenanţă a ambalajelor). Dacă industria ambalajelor se blochează sau îşi întrerupe temporar activitatea, industria bunurilor alimentare nu îşi mai poate continua activitatea de aprovizionare către piaţa din România deoarece nu primesc ambalaje şi consumabile necesare pentru transportul mărfurilor în siguranţă, către depozite şi mai departe către magazine, spitale şi farmacii.

Camioanele şi stivuitoarele trebuie să funcţioneze, suportul primit de la distribuitorii din aceste domenii fiind esenţial în această perioadă. Avem semnale de la partenerii noştri că în Italia şi Spania aceste domenii de activitate au fost suspendate nefiind considerate importante, iar acest fapt a dus la blocaje în lanţul de aprovizionare. Având aceste exemple concrete, propunem considerarea măsurilor necesare pentru a nu repeta aceleaşi greşeli.

 

3. Enumerare neexhaustivă a codurilor CAEN care trebuie avute în vedere:

5210 – Depozitări pentru toate tipurile de mărfuri

5224 – Manipulări, încărcarea şi descărcarea mărfurilor, activitatea de stivuire a mărfurilor

5229 - Alte activităţi anexe transporturilor

4941 - Transporturi rutiere de mărfuri

2222 - Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic

1722 - Fabricarea produselor de uz gospodăresc şi sanitar, din hârtie sau carton

1729 - Fabricarea articolelor din pastă de hârtie prin turnare sau presare (de exemplu:

cofraje pentru ouă, farfurii din pastă de hârtie)

1624 - Fabricarea ambalajelor din lemn

7739 - Activităţile închiriere echipamente, ambalaje

4669 - Comerţ cu ridicata al altor maşini, echipamente şi stivuitoare

3319 - Transport, igienizare şi reparare paleţi

Consiliul Director ARILOG, care este format din profesionişti cu o experienţă de cel puţin 20 ani în industria logistică oferă Guvernului României tot suportul necesar pentru a înţelege importanţa tuturor activităţilor suport din lanţul de aprovizionare si pentru a lua măsurile necesare şi corecte în acest domeniu.

Este critic pentru această perioadă să evităm orice măsură sau restricţie greşit emisă pentru aceste domenii de activitate, pentru că pot duce foarte uşor la un colaps al livrării bunurilor, cu efecte dramatice pentru populaţie.

Avem încredere şi ne bazăm că veţi lua decizii astfel încât să protejaţi industriile pe care le reprezentăm, asigurând astfel un flux normal al comerţului.

Cu consideraţie,

 

În numele Consiliului Director şi al membrilor ARILOG,

 

Adriana Pălăşan

Preşedinte ARILOG - Asociaţia Română de Logistică

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.