ZF 24

Apple este la un pas să învingă Fitbit, „veteranul“ pieţei de „wearables“

Apple Watch

Apple Watch

Autor: Adrian Seceleanu

30.08.2015, 13:17 1384
Compania americană Apple, care a început doar în primăvara acestui an să livreze primele sale modele de ceasuri inteligente, este la un pas de a învinge „veteranul“ pieţei de brăţări inteligente - Fitbit, care a lansat primul său produs în anul 2009, conform unui raport al companiei de analiză IDC, citat de Reuters.

Apple a livrat 3,6 milioane de ceasuri inteligente în al doilea trimestru din 2015, cu puţin sub cele 4,4 milioane de echipamente inteligente livrate de Fitbit. Per ansamblu, piaţa de echipamente „purtabile“ s-a triplat în al doilea trimestru, la 18,1 milioane de unităţi, conform IDC. Apple Watch, care include o serie de senzori şi aplicaţii pentru monitorizarea sănătăţii şi a activităţilor de fitness, este văzută de analişti drept cel mai mare rival pentru Fitbit.

„Merită menţionat că Fitbit vinde doar echipamente simple pentru monitorizarea sănătăţii şi a activităţilor de fitness – un segment de piaţă care este de aşteptat să scadă în anii următori, ceea ce arată că Apple este pe cale să devină noul lider al acestei industrii“, conform raportului IDC.

Fitbit, care s-a listat pe bursa americană în iunie, a fost bine primită de investitori, iar în prezent acţiunile au o cotaţie de peste 38 de dolari, faţă de 20 de dolari în momentul IPO-ului. În prezent, compania este evaluată la 7,9 miliarde de dolari. Fitbit a avut venituri de 745 mil. dolari în 2014 şi de 337 de milioane de dolari în primul trimestru din acest an.

În România, piaţa de echipamente inteligente („wearables“) este încă în formare, vânzările de brăţări şi ceasuri inteligente fiind estimate la circa 50.000 de unităţi în acest an.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO