Raul Ciurtin: Trebuie simplificată procedura de intervenţie a statului pentru angajaţii care intră în şomaj tehnic sau care lucrează la o firmă cu afaceri în scădere şi care are probleme de cash-flow.
Antreprenorul Raul Ciurtin, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori din industria alimentară, omul care a dus producătorul de lactate Albalact la afaceri de peste 100 mil. euro şi l-a vândut gigantului francez Lactalis, şi a creat ulterior Prefera Foods spune că statul trebuie să ia măsuri urgente şi nebirocratice pentru a ajuta economia.
„Trebuie simplificată procedura pentru angajaţii care intră în şomaj tehnic sau care lucrează la o firmă cu afaceri în scădere şi care are probleme de cash-flow. Plata şomajului tehnic trebuie făcută de către stat printr-o simplă notificare“, a declarat Raul Ciurtin, proprietarul Prefera Foods, cu afaceri de peste 10 mil. euro anual, în cadrul emisiunii audio ZF Live 15 minute cu un antreprenor.
El spune că oamenii s-au repezit să facă stocuri de mâncare şi medicamente, dar acum statul trebuie să le ofere garanţia că au siguranţa unui venit şi pe viitor. De altfel, birocraţia trebuie eliminată şi autorităţile trebuie să ia măsuri rapid pentru a pune economia pe picioare. „Statul trebuie să compenseze rapid, în mod simplu, salariul oricărui angajat din companiile care s-au închis sau care şi-au diminuat activitatea.“
Următoarea măsură importantă este asigurarea coridoarelor de transport strategic de echipamente medicale şi produse alimentare. În prezent, producătorii şi furnizorii au o problemă cu aprovizionarea cu materii prime, menţionează Raul Ciurtin.
„Pentru materia primă lucrăm mixt, cu producători interni şi externi. Pe partea alimentară, România are potenţial să susţină, dar la ambalaje – cutii de tablă şi borcane – depindem de importuri. (…) Restricţiile impuse transportului de marfă sunt o problemă reală. Ar trebui deblocate coridoarele, să deservească zona medicală şi alimentară pentru aprovizionare“, a mai spus Raul Ciurtin.
El afirmă că a sesizat câteva sincope pe lanţul integrat din retail, mai exact, portofoliul de produse a fost restrâns. Totuşi, în această perioadă relaţia dintre producătorii români şi reprezentanţii marilor lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri s-a întărit. „Acum e momentul ca producătorii români să meargă cu marfa pe rafturile comercianţilor, să asigurăm hrană pentru cei de acasă. Trebuie să ne înţelegem dincolo de cifre.“
Antreprenorul spune că şi tendinţa de consum a românilor ar putea suferi modificări în această perioadă, el estimând că online-ul ar putea avea o evoluţie semnificativă în această perioadă. Grupul Prefera Foods a dezvoltat o linie de produse fără carne, dedicată zonei online. „Zilele acestea vrem să începem vâzările pe online.“
Anul trecut, compania a pariat pe segmentul ready meals şi a pus pe piaţă brandul „de Azi“, sub care comercializează supe creme de legume, smoothie-uri şi sucuri fresh. „Am avut o evoluţie foarte bună. Avem creşteri de volum pentru tot portofoliu.“