ZF 24

Afacerile Selgros Cash & Carry au coborât sub 700 mil. euro

Alexandru Vlad, directorul executiv al companiei ce face parte din grupul elveţian COOP. Foto: Octav Ganea

Alexandru Vlad, directorul executiv al companiei ce face parte din grupul elveţian COOP. Foto: Octav Ganea

Autor: Cristina Roşca

21.05.2014, 00:07 850

Cifra de afaceri a lanţului de magazine cash&carry Selgros a coborât anul trecut sub pragul de 700 de milioane de euro într-o perioadă în care consumul îşi revine greu, iar concurenţa din comerţ s-a intensificat deoarece pentru a creşte, lanţurile de magazine trebuie să muşte din businessul celorlalţi jucători.

„Vânzările pe suprafaţa existentă (fără a lua în calcul extinderea, n.red.) au scăzut în toată piaţa din cauza ritmului alert de expansiune al unor jucători. Noi nu ne-am mai extins în ultimul an, astfel că cifra de afaceri a scăzut uşor“, spune Alexandru Vlad, 40 de ani, directorul executiv al companiei ce face parte din grupul elveţian COOP.

Selgros este însă unul dintre cei mai prudenţi jucători atunci când vine vorba de expansiune, deschizând doar două magazine din 2008 până astăzi. Un magazin de tip cash&carry necesită o investiţie de circa 20 mil. euro şi un teren ce depăşeşte 10.000 mp. Selgros deţine 19 magazine în România.

WikiZF: Profilul companiei Selgros

Criza şi-a pus amprenta asupra businessului companiei, profitul scăzând anul trecut până la 12,2 mil. euro, respectiv mai puţin de o treime faţă de 2008, ultimul an de boom. Cifra de afaceri a scăzut cu aproape 20% în aceeaşi perioadă, până la 699 mil. euro.

„Consumul nu creşte, iar concurenţa în piaţă este tot mai puternică. Aceştia sunt principalii factori care îşi pun amprenta asupra businessului“, explică Vlad situaţia businessului Selgros pe de-o parte şi pe cea  din comerţ pe de alta.

Potrivit datelor INS, consumul a crescut anul trecut cu 0,5%, după un avans puternic în ultima lună din an.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate: 

- evoluţia vânzărilor pe metru pătrat 

-strategia de extindere a Selgros , declaraţia lui Alexandru Vlad cu privire la planurile companiei

- evoluţia comerţului modern şi a consumului în ultimii ani, impactul asupra micilor comercianţi 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO